Onderste boven Printen tbv CD hoesjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Besturingssysteem
Windows 11
Ik ben begonnen met het printen van boekjes in CD hoesjes. In eerste instantie maximaal 4 pagina's. Ik gebruik een Canon Pixma 6700 printer. Deze kan dubbelzijdig printen. Ik wil nu met Word een liggende A4 bedrukken waarop alle 4 de pagina's staan. Op elke zijde van dat A4'tje heb ik 2 tekstvakken aangemaakt waarin aan de ene zijde pagina's 1 en 4 worden gemaakt en aan de andere zijde pagina's 2 en 3, echter om een correcte afdruk te krijgen moeten de pagina's 2 en 3 180 graden gedraaid worden ten opzichte van de pagina's 1 en 4, want anders komen er 2 op de print er onderste boven uit. Ik kan echter bij Word niet vinden hoe ik tekst of figuren 180 graden moet draaien in een tekstvak.
Wie kan me helpen?

Volgens mij is de enige manier: tekstvak aanklikken op de werkbalk tekenen, dan via "opmaak" kiezen voor "tekstrichting", vervolgens kun je kiezen voor normaal, links of rechts (waarbij links en rechts tegenover elkaar staan).

Inmiddels gevonden

Inmiddels heb ik een manier gevonden die volledig door de printer wordt ondersteund.
Blad dwars leggen en de inbindzijde aan 1 van de korte zijden leggen. Deze laatste mogelijkheid heb ik met name pas heel laat gevonden.
Dit betekend dat ik voor Word geen trucs meer nodig heb, maar evengoed zou het nuttig zijn als je een heel tekstvak inclusief inhoud kon draaien. De laatste link hielp helaas niet want het vak draaide wel maar de tekst niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan