Hallo allemaal,
Ik heb hier nog een PC staan die ik wil gaan upgraden omdat ik hem aan iemand anders ga geven. Er zat eerst 192MB RAM in en dat heb ik gewijzigd in 512MB. Het gaat om een Compaq Presario PC met een wel gelockte BIOS zoals ik dat noem.
Ik wist niet of ik met mijn verhaal hier wel goed zit maar ik zal verder gaan.
Nou wil ik graag van een Pentium 3 Coppermine (667mhz) naar en Pentium 3 Tualatin (1ghz). Omdat dit wel snelheidswinst maakt
voor bijvoorbeeld zwaardere games. Nu is mijn vraag... zal het moederbord dat wel ondersteunen. Ik weet niet als ik van 667mhz naar 1ghz ga of het moederbord dit wel aankan omdat de oude proc. een Coppermine is en de nieuwere een Tualatin. De computer is een Compaq Presario 5900T uit '99. en het type moederbord kan ik niet echt vinden
confused: Compaq verbergt alles goed). Ik heb wel zelf na het openmaken van de kast iets van Elise kunnen vinden.
Hier nog wat meer informatie over de PC zelf als u dit denkt nodig te hebben.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00008919&lc=en&cc=us&dlc=en&product=93648
Ik heb de Compaq Presario 5900T-667/3 variant.
Helaas is er bij de Manuals sectie op de Compaq site hierboven geen manual van het moederbord te vinden.
Met vriendelijke groet,
Jeffrey Ariens
Ik heb hier nog een PC staan die ik wil gaan upgraden omdat ik hem aan iemand anders ga geven. Er zat eerst 192MB RAM in en dat heb ik gewijzigd in 512MB. Het gaat om een Compaq Presario PC met een wel gelockte BIOS zoals ik dat noem.
Ik wist niet of ik met mijn verhaal hier wel goed zit maar ik zal verder gaan.
Nou wil ik graag van een Pentium 3 Coppermine (667mhz) naar en Pentium 3 Tualatin (1ghz). Omdat dit wel snelheidswinst maakt

Hier nog wat meer informatie over de PC zelf als u dit denkt nodig te hebben.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00008919&lc=en&cc=us&dlc=en&product=93648
Ik heb de Compaq Presario 5900T-667/3 variant.
Helaas is er bij de Manuals sectie op de Compaq site hierboven geen manual van het moederbord te vinden.
Met vriendelijke groet,
Jeffrey Ariens