Ondersteund het mobo P3 1ghz wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcman900

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2005
Hallo allemaal,

Ik heb hier nog een PC staan die ik wil gaan upgraden omdat ik hem aan iemand anders ga geven. Er zat eerst 192MB RAM in en dat heb ik gewijzigd in 512MB. Het gaat om een Compaq Presario PC met een wel gelockte BIOS zoals ik dat noem.

Ik wist niet of ik met mijn verhaal hier wel goed zit maar ik zal verder gaan.

Nou wil ik graag van een Pentium 3 Coppermine (667mhz) naar en Pentium 3 Tualatin (1ghz). Omdat dit wel snelheidswinst maakt :) voor bijvoorbeeld zwaardere games. Nu is mijn vraag... zal het moederbord dat wel ondersteunen. Ik weet niet als ik van 667mhz naar 1ghz ga of het moederbord dit wel aankan omdat de oude proc. een Coppermine is en de nieuwere een Tualatin. De computer is een Compaq Presario 5900T uit '99. en het type moederbord kan ik niet echt vinden (:confused: Compaq verbergt alles goed). Ik heb wel zelf na het openmaken van de kast iets van Elise kunnen vinden.

Hier nog wat meer informatie over de PC zelf als u dit denkt nodig te hebben.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00008919&lc=en&cc=us&dlc=en&product=93648

Ik heb de Compaq Presario 5900T-667/3 variant.
Helaas is er bij de Manuals sectie op de Compaq site hierboven geen manual van het moederbord te vinden.

Met vriendelijke groet,
Jeffrey Ariens

Veel ul je er voor zwaardere games ook niet meer opschieten met deze video on board:
Diamond Stealth III 16 MB S540

Er zit al een andere videokaart in, een Nvidia Geforce 440MX 64MB geloof ik. Een grotere zal ik ook niet nemen. Voor mijn zusje met Sims 2 is het genoeg. Maar het gaat me meer om de proc. of die wel zal passen/herkend zal worden want daar heb ik mijn twijfels over.

Het mobo heeft trouwens een 370 Socket zoals de meeste P3 processors.

hier alvast de informatie over hoe je die upgrade zou moeten uitvoeren.

hier informatie die je zou kunnen helpen na de upgrade, om te zien of de processor herkend wordt.

hier worden uitsluitend processoren tot 800Mhz genoemd voor de 5900 GT, maar misschien heb wat aan de rest van de informatie op die pagina.

Helaas is de Maintenance guide link op de website van HP voor de 5900 incorrect, en wordt er niets getoond :(

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan