ondersteund men pc 120 gb hd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark Ice

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2003
vroeger heb ik een 120GB Hd gekocht die niet wilde werken in men pc(heb hem dan weer verkocht) nu heb ik hem geflashed maar voor dat ik weer een 120 GB hd ga kopen wil ik toch weten of dat zal werken is er daar geen programma voor om uit te zoeken of je pc(moederbord) een bepaalde hd ondersteund?

Moederbord: FIC SD 11

Laatst bewerkt:
Heb je wellicht iets meer info?

Laatst bewerkt door een moderator:
Meestal staat er op de site waar je de BIOS-update hebt gedownload wel welke problemen er zijn opgelost.

Gezien het feit dat het een verouderd model is (Slot A) denk ik zelf dat de schijf niet volledig wordt ondersteund.

Ik heb even gekeken op de site van FIC, de laatste BIOS update is van 11 juli 2000, toen bestonden die schijven nog niet. Een van de updates zorgt ervoor dat een IBM schijf van 35MB ondersteund wordt, veel meer moet je dus niet verwachten.

1. Fix AMD ........
2. Fix HDD size exceeds 33GB report error, when in setup menu by press "AUTO" to get the HDD size.
3. Add setup........
4. Fix all Maxtor UDMA ..........

Hieruit kan je opmaken dat er grotere HDD's ondersteunt worden als 33GB, maar hoeveel groter wordt er niet vermeld.

Misschien PC meenemen naar de winkel en daar uit laten proberen??

Nee, er staat : "Fix HDD size exceeds 33GB report error, when in setup menu by press "AUTO" to get the HDD size." Dus als je een schijf groter dan 33GB gebruikt wordt dit in ieder geval goed weergegeven (mits je niet overdrijft). De 66 die genoemd wordt heeft betrekking op UDMA-66, de doorvoorsnelheid.

Geplaatst door Tiborv
Nee, er staat : "Fix HDD size exceeds 33GB report error, when in setup menu by press "AUTO" to get the HDD size." Dus als je een schijf groter dan 33GB gebruikt wordt dit in ieder geval goed weergegeven (mits je niet overdrijft). De 66 die genoemd wordt heeft betrekking op UDMA-66, de doorvoorsnelheid.
ah, 40GB werkt heb daarvan een zitten dus kzal het kunnen vergeten en biosupdate zal er ook niet meer van komen denk'k

Ik lees nog even de FAQ op de site en zal zo even kijken wat de chipset op dat mobo ondersteunt.

Kom er niet echt uit, ik lees her en der tegenstrijdige berichten. Wat ik begreep is dat als je een schijf die groter is dan 33GB installeert je in het BIOS de settings handmatig moet invullen. Auto werkt dan niet.

Geplaatst door Tiborv
Kom er niet echt uit, ik lees her en der tegenstrijdige berichten. Wat ik begreep is dat als je een schijf die groter is dan 33GB installeert je in het BIOS de settings handmatig moet invullen. Auto werkt dan niet.
kan wel een beetje kloppen men 40 GB moest ik vroeger instellen en na een format vond hij hem met autodetect :s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan