ondersteund moederbord hyper threading?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsJ1996

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2011
Berichten
13
Hallo,

Ik wou een pentium 4 3Ghz HT in mijn moederbord zetten waar nu een pentium 4 2.6 ghz in zit.
maar ondersteunt mijn moederbord hyper threading?

het is een MSI ms 7022 moederbord.

Specificaties van de pc
processor Pentium 4 2.6 Ghz
moederbord MSI ms 7022
ram 1.5 gig
video intel extreme graphics 2
 
Kijk eens in het handboekje dat bij het moederbord zit (of de CD) en ga anders naar de web site van MSI waar dit soort informatie te downloaden valt.
 
het boekje en de cd ben ik kwijt en ik kan op google nergens een handleiding vinden.

het enige wat ik heb kunnen vinden is dit : http://www.quicksales.com.au/buy/auction_arc.aspx?itemid=4687066
maar daar staat alleen welke processor/ snelheid hij ondersteund niet of hij hyper threading ondersteund
wel staat er dat hij socket 478 en fsb533 heeft en dat het een intel Intel 865G+ICH5 chipset is maar ik weet niet wat Hyper threading nodig heeft.

nog iets ik heb er staan dat het een msi ms 7022 is maar het is een ms 7200
 
Laatst bewerkt:
ik heb op de site van acer (het is een acer pc) gevonden dat hij hyper threading ondersteund er staat: (Intel® Pentium® 4 processor supporting Hyper-Threading Technology, up to 2.80GHz, 800MHz system bus )
maar de Hyper threading processor die ik heb is 3 Ghz kan ik die er toch in zetten en werkt hij dan gewoon op 2.8 Ghz of gaat dan mijn moederbord stuk?

http://support.acer.com/acerpanam/desktop/0000/Acer/Veriton3600G/Veriton3600Gsp3.shtml
 
Uw eerste vraag: nee, er gaat niets stuk als de processor meer aan kan dan het moederbord. Wel kan het gebeuren dat de boel gewoonweg niet wil starten.

Dan uw tweede vraag: het is mogelijk dat ten tijde van het printen van het boekje de BIOS inderdaad geen HT ondersteunde, maar dat door een upgrade van de BIOS er later bij gekomen is.
Dat is eenvoudig te controleren door in de BIOS te kijken (in het handboekje staat op welke toets er gedrukt moet worden om bij start van de PC in de BIOS te komen).
Kijka dan ook eens naar de datum en het releasenummer van de BIOS die in uw PC zit en vergelijk dat met de laatste BIOS uitgave die op de web site van ACER voor deze PC beschikbaar is. Dat zou zomaar het verschil tussen wel of geen HT kunnen zijn. Heeft de BIOS die u heeft al HT dan liever geen BIOS update doen, want een BIOS update is altijd behoorlijk tricky. Een verkeerde handeling en het moederbord is zo dood als een pier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan