ondersteuningsinformatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
Berichten
5.477
hoi,

als je xp voorgeïnstalleerd hebt op een pc zie je meestal bij de eigenschappen van "deze computer" ondersteuningsinformatie, maw, meestal de naam van de verkoper of het merk.
Waar kan ik deze gegevens verwjderen of veranderen ??

thx
 
Naam van eigenaar veranderen
Stel u koopt een gebruikte PC en u wilt de naam van de verkopende partij uit het systeem verwijderen en uw eigen naam en bedrijfsnaam opnemen. Dat doet u als volgt:

Maak altijd voordat u wijzigingen in het register gaat aanbrengen een herstelpunt aan via Start >> Bureau-accessoires >> Systeemwerkset >> Systeemherstel. Kies in het dialoogvenster Systeemherstel voor de optie Een herstelpunt maken en klik op Volgende. Geef het te maken herstelpunt bij Beschrijving van herstelpunt een naam en klik op Maken. Klik als het herstelpunt gemaakt is op Sluiten.
Open de Windows Register-editor via Start >> Uitvoeren, typ in het dialoogvenster Uitvoeren achter Openen de opdracht regedit en klik op OK.
Klik in de Register-editor in het linkervenster op HKEY_LOCAL_MACHINE >> SOFTWARE >> Microsoft >> Windows NT >> CurrentVersion.
In het rechter deelvenster ziet u nu de waarden RegisteredOwner en RegisteredOrganisation staan met rechts de huidige gegevens.
Dubbelklik op RegisteredOwner en wijzig de gebruikersnaam.
Dubbelklik op RegisteredOrganisation en wijzig de bedrijfsnaam.
Sluit de Register-editor via het kruisje rechtsboven.
Herstart de PC. De gebruikersnaam en bedrijfsnaam zijn gewijzigd
 
Geplaatst door Robbert1978
Naam van eigenaar veranderen
Stel u koopt een gebruikte PC en u wilt de naam van de verkopende partij uit het systeem verwijderen en uw eigen naam en bedrijfsnaam opnemen. Dat doet u als volgt:

Maak altijd voordat u wijzigingen in het register gaat aanbrengen een herstelpunt aan via Start >> Bureau-accessoires >> Systeemwerkset >> Systeemherstel. Kies in het dialoogvenster Systeemherstel voor de optie Een herstelpunt maken en klik op Volgende. Geef het te maken herstelpunt bij Beschrijving van herstelpunt een naam en klik op Maken. Klik als het herstelpunt gemaakt is op Sluiten.
Open de Windows Register-editor via Start >> Uitvoeren, typ in het dialoogvenster Uitvoeren achter Openen de opdracht regedit en klik op OK.
Klik in de Register-editor in het linkervenster op HKEY_LOCAL_MACHINE >> SOFTWARE >> Microsoft >> Windows NT >> CurrentVersion.
In het rechter deelvenster ziet u nu de waarden RegisteredOwner en RegisteredOrganisation staan met rechts de huidige gegevens.
Dubbelklik op RegisteredOwner en wijzig de gebruikersnaam.
Dubbelklik op RegisteredOrganisation en wijzig de bedrijfsnaam.
Sluit de Register-editor via het kruisje rechtsboven.
Herstart de PC. De gebruikersnaam en bedrijfsnaam zijn gewijzigd
dit wist ik, is ook niet wat ik zoek, onder deze gegevens staat vervaardigd door ... dat wil ik weg. Inbegrepen wat er verschijnt als je op de knop klikt.
 

Bijlagen

  • ondersteuning.jpg
    ondersteuning.jpg
    12,3 KB · Weergaven: 93
ondersteun.........

Beste de jean,

OK, het gaat hier inderdaad om een plaatje wat geplaatst wordt in een openingsscherm. Zoek het plaatje op en open het in een bewerkingsprogramma en je kan er alles naar je eigen hand in aanpassen.
Ik heb het jaren geleden ook wel eens gedaan en dat werkte wel.
Zoek dus even ( ik dacht in Windows ) naar het plaatje en bewerk het. Niet weg gooien want dan blijft hij tijdens het opstarten er maar om vragen.
Vrgr. B.Kat
 
Bestanden zijn:
oemlogo.bmp en oeminfo.ini in
c:\windows\system32

logo is het plaatje en info is de tekst :)
 
ondersteun.........

Inderdaad "oemlogo.bmp" vervangen door een eigen plaatje en in "oeminfo.ini " (openen met kladblok) en de tekst eventueel wijzigen in een eigen tekst en uiteraard alles opslaan. Zo krijg je je eigen ondersteunings info.

Vr.gr. B.Kat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan