onderstreept woord is spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

keetje49

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Goedendag,

Ik heb op twee verschillende fora, die ik regelmatig bezoek, last van het volgende.
Onder een willekeurig woord staat dan een streep. Als ik met de cursor over de streep ga, komt er een pop up met reclame.

Bij een soortgelijk probleem van hupie, d.d. 21-2-2013 stond als mogelijke oplossing het draaien van div. programma's.
Ik heb alle 4 de stappen die hier werden geadviseerd doorlopen, maar helaas, probleem niet opgelost.

Is er nog meer wat ik kan doen?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.

edit: bij het verzenden van bovenstaand bericht kreeg ik een redelijk grote pop up met het Apple logo in een wiebelend beeld dat ik de 100.000e bezoeker was en een prijs heb gewonnen. Ook spyware, neem ik aan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal je hier even snel mee helpen. Laat me raden je hebt als browser chrome?

Nee, ik heb Firefox

Oke Links bovenin staat Firefox klik hierop, nu zit je in het menu ga vervolgens naar add-ons. Links zie je een menu hierbij staat ok extensies klik hierop vervolgens komt er een lijst met extensies kijk even wat hier tussen staat. Verwijdere bijv. iets met ads of dergelijke

Onder jouw woordje "kijk" staat bij mij nu ook een streep met weer die reclame -;(

Bij de extensies staan: Giant Savings Extension 0.91.49
LastPass 2.0.20
MP3 Rocket Downloader 1.0
Open Gmail with toolbar button 1.0.1

Is er een bij die weg moet?

Na het verzenden staat onder Savings weer een streep met zelfde probleem

Giant Savings Extension 0.91.49

Verwijdere deze !!! dit is adware ik hoop dat het hierna niet meer voorkomt

Balen, na verwijdering is het er nog steeds.

Even de browser opnieuw opstarten je zou ook alles kunnen verwijderen (extensies) die je niet gebruikt en toch mee gekomen zijn met bijv. installatie van programma's

Joepie!!! Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het lijkt dat het is opgelost. Ik heb de overige extensies (behalve Lastpass) verwijderd en de pc opnieuw opgestart.
Daarna "mijn" favoriete fora bezocht en hiep hiep hoera! Geen streepjes meer onder een woord en ook geen irritante pop ups.
Heel erg hartelijk bedankt. Hiermede is echt een maandenlange irritatie voor mij opgelost. Ik laat over een weekje nog eens horen of het zo blijft. (Of kom eerder terug als het weer misgaat, maar daar ga ik niet van uit)
Nogmaals bedankt voor de snelle service en groeten!

Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster "Snel reageren".
Nu quote men telkens de voorganger. Topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van de voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan