Onderstreepte tekst in print met streep boven tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Puzzled123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2015
Ik heb in Word 2013 een document gemaakt en daarbij een aantal woorden onderstreept.
Op het scherm ziet het er prima uit
In het afdrukvoorbeeld ziet het er prima uit
Maar als ik het document afdruk, dan staat de streep boven de woorden in plaats van eronder.
Weet iemand hoe ik de streep weer op de juiste plek krijg en/of waarom ik dit niet zie in het afdrukvoorbeeld?
Andere documenten die op dezelfde printer afgedrukt worden, hebben dit probleem niet, dus het lijkt geen fout in de printerinstelling te zijn, maar echt een instelling in dit document.

Hoi hoi Puzzled

Is het via afdrukopties in Word 2013 zoiets instellen niet mogelijk ??
Ergens namelijk moet wel regel zoals ''Tekeningen afdrukken die in Word zijn gemaakt'' aangevinkt zijn ! enzo.

P.S. Ik gebruik Word of Office 2007 nog steeds, en deze regel in Word afdruk-instellingen bij mij ingeschakeld is ..

Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er als je ipv. Afdrukken kiest voor Exporteren en er dan een PDF bestand van maakt, die opent in je PDF bekijkprogramma en daarna afdrukt op dezelfde printer? Indien het er dan wel goed uitziet zou ik toch een probleem vermoeden met de printer(driver).

Tijs.

:confused: @dnties

Volgens mij op die manier zal zeker moeten lukken, maar wat heb je aan als je via Word ook, niet op normale manier afdrukken kan ? :(

@Puzzled laat maar dus daar dat aangevinkt blijven, dat is dus geen probleem geweest ...

Laatst bewerkt:
@ROYONIX: Ik wil uitzoeken of het een Word of een printer(driver) probleem is. Zie ook mijn posting waarin ik dat aangeef.
Neem gerust de tijd om te bekijken waarom ik iets post.

Tijs.

@dnties

Ik bekritiseer je nergens voor, weet ik 100% zeker dat je zoiets nu denkt, ik bedoelde alleen maar dat ik met jou mee eens ben via of i.v.m. PDF enz. te proberen .. ean dat op die manier lukken zal dat ik zeker was ..etc..

:D Neem jij ook gerust van je kostbare tijd en denk jij ook goed na voordat je wat zegt en......of ....voordat je wat denkt ...:(

..Roy ..

Laatst bewerkt:
Is het net veul handiger om het documentje mee te posten? Al dat gokken helpt ook niet echt. Vooral omdat je aangeeft dat het in een specifiek document zit.

Printen als pdf geeft wel het gewenste resultaat, dus met de streep onder de woorden.
Als het een driver-probleem zou zijn, moet ik het dan niet bij veel meer documenten een probleem hiermee hebben?
Bijvoegen kan helaas niet, is een document van werk en ik denk niet dat m'n baas dat op prijs zou stellen.
De pdf-optie is een ieder geval een goede work-around.

Je kan de tekst toch vervangen door dummy tekst en daar wat in onderstrepen? Of heb je het probleem dan niet?

Ik kan wel een paar mogelijke redenen noemen waarom de printer(driver) of de printerinstellingen toch roet in het eten gooien, maar dan wordt het knap technisch en trial-en-error welke van ondergenoemde zaken helpt:
a. Communicatie in twee richtingen is ingeschakeld (tabblad Poorten)
b. Geavanceerde afdrukfuncties is ingeschakeld (tabblad Geavanceerd)
c. Omzetting van lettertypes door de lettertypes die op de printer zijn geïnstalleerd (Voorkeursinstellingen)
d. Printprocessor (tabblad Geavanceerd -> knop Printprocessor)
e. (Toch) de printerdriver vervangen door een nieuwere

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan