• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

onderstrepen in tekst in formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorn78

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Berichten
92
Weet iemand van jullie of het mogelijk is om bepaalde tekst in een formule te onderstrepen.

Voorbeeld, ik gebruik deze code voor een contractje:
="Per overschrijving uiterlijk 7 dagen na het optreden: "&"de gage van de artiest, ten bedrage van: "&(TEKST(Invul!C94;"#,00")&"€")& " (Netto: "&(TEKST(Invul!C86;"#,00")&"€") &" +"& (TEKST(Invul!C90;"#,00")&"€")&" BTW*)"

Ik zou die uiterlijk 7 dagen nu graag onderlijnen.
Zoals dat bij html gaat <u> </u> is er hier misschien ook iets mogelijk?

Graag advies.
 
Niet als je er een formule van maakt. In een gewone tekstcel kun je dat wel doen.
 
Weet iemand van jullie of het mogelijk is om bepaalde tekst in een formule te onderstrepen.
Ik zou die uiterlijk 7 dagen nu graag onderlijnen.
Zoals dat bij html gaat <u> </u> is er hier misschien ook iets mogelijk?
Ja, dat is mogelijk door het resultaat van de formule te kopiëren en als tekst te plakken.
Daarna kun je dan (een gedeelte van) die tekst opmaken, bv. onderlijnen.
In onderstaand voorbeeld isgekozen om die tekst te onderlijnen als je op de cel waarin de formule staat, dubbelklikt. Het kan natuurlijk ook bij selectie van die cel, maar selecteren zou je gemakkelijk op een ongewenst moment kunnen doen (bv. als het resultaat van de cel waarin in de formule naar een bedrag wordt verwezen, nog niet bekend is). Overigens begrijp ik niet goed wat die "&" doet in het stukje optreden: "&"de gage. Dat gezegd zijnde, kun je onderstaande code gebruiken bij het blad waarin je tekst wil onderlijnen. Wijzig F2 in de door jou gebruikte cel (2 keer).
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Not Intersect(Range("F2"), Target) Is Nothing Then
Target.Copy
Selection.PasteSpecial (xlPasteValues)
Range("F2").Characters(20, 17).Font.Underline = True
End If
End Sub
 
Maar ja, dan heb je dus geen formule meer. Dan kun je het net zo goed gelijk intypen en opmaken :).
 
Dat denk ik niet, want in de formule staan verwijzingen naar andere cellen met bedragen en dan moet je die bedragen ook manueel gaan invoeren. Dan is de methode die ik hierboven beschreef toch een stuk practischer denk ik (slechts 1 keer dubbelklikken). Het gaat (denk ik) om het maken van een factuur, dus dat onderstrepen moet dan wel gebeuren als alles op de factuur is ingevuld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan