ondertiteling in avi bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0447

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Hi, ik wil soms graag snel een ondertiteling zetten in een avi bestand en daarna op dvd-rw zetten zodat ik hem op mijn tv kan zien.
Ik gebruik op het moment convertxtodvd, maar ik vind 1 uur te lang om te converteren. Ik zag ook dat hij de film speciaal converteerd naar een dvd pakket (je weet wel) wat eigenlijk niet nodig is, want mijn dvd speler kan ook gerust ook avi bestanden draaien. Dus ik veronderstel wanneer ik alleen een ondertiteling integreer in een avi bestand converteerd, dat het dan veel sneller gaat dan naar een heel dvd pakket te converteren. Ik wil dit graag proberen, maar ik weet niet of dit wel werkt met convertxtodvd. Misschien weten jullie het? En eventueel weten jullie of het waar is dat het dan sneller gaat of dat het een verkeerd gedachte van mij is?

Ik hoop dat je begrijpt hoe ik bedoel.

Alvast bedankt.

Daar heb je helemaal gen extra programma voor nodig!

Brand de avi file en de srt file gewoon als DATA in een mapje op cd of dvd en klaar.
Ze moeten wel precies dezelfde naam hebben.

@Kristofke
ik begrijp uit je startbericht dat je een bloedhekel hebt aan wachten (tot het encoderen gereed is) (wie niet.....?) Is het dan mogelijk een optie om een kabeltje aan te schaffen zodat je op je videokaart je televisie als 2e monitor wordt aangesloten? Eénmalige uitgave en daarna nooit meer wachten op het encoderen.

Laatst bewerkt:

Brand de avi file en de srt file gewoon als DATA in een mapje op cd of dvd en klaar.
Wow, meen je dat dat dit echt werkt?!? Zou SUPER zijn! Ik test het vandaag nog uit!

@Kristofke
ik begrijp uit je startbericht dat je een bloedhekel hebt aan wachten (tot het encoderen gereed is) (wie niet.....?) Is het dan mogelijk een optie om een kabeltje aan te schaffen zodat je op je videokaart je televisie als 2e monitor wordt aangesloten? Eénmalige uitgave en daarna nooit meer wachten op het encoderen.
Inderdaad, dat wil ik héélll graag doen met mijn laptop, maar mijn televisie is wat te ouderwets, hij heeft namelijk niet de geschikte stekkertjes.

Jammer zeg! Het werkt gewoon niet! Avi speelt wel mooi af, maar ik zie geen ondertiteling van het srt bestand :( Ik heb zelf allebei zelfde naam gegeven en in dezelfde map. :( Ik heb ook al rond gekeken in de instellingen van de dvd speler, maar daar kan ik echter ook niets vinden, ook op de afstands bediening alle knoppen uitgetest.

Ik heb ze zo genoemd:
film.avi ->de film
film.srt ->de ondertiteling
allébei in 1 map gezet. Heb ook al getest om beide bestanden in de root te zetten van de dvd-rw, maar met zelfde resultaat.

Mijn dvd speler ondersteunt nogthans divx.

Laatst bewerkt:
Jammer zeg! Het werkt gewoon niet! Avi speelt wel mooi af, maar ik zie geen ondertiteling van het srt bestand :( Ik heb zelf allebei zelfde naam gegeven en in dezelfde map. :( Ik heb ook al rond gekeken in de instellingen van de dvd speler, maar daar kan ik echter ook niets vinden, ook op de afstands bediening alle knoppen uitgetest.

Ik heb ze zo genoemd:
film.avi ->de film
film.srt ->de ondertiteling
allébei in 1 map gezet. Heb ook al getest om beide bestanden in de root te zetten van de dvd-rw, maar met zelfde resultaat.

Mijn dvd speler ondersteunt nogthans divx.

Niet alle standalone spelers hebben de ondersteuning srt files te laten zien, die zijn helaas beperkt. Dan blijft er maar 1 optie over.
Met virtualdub de ondertitel in de avi inbakken, en ja dat is opnieuw encoderen omdat de avi en de subs ingebakken opnieuw als nw divx moet worden weggeschreven. Afhankelijk van de snelheid van je systeem kan dit 30-45 min duren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer. Die dvd speler is nog maar in vorig jaar gekocht (2008) en had ons ook wel boven de 200euro gekost en ondersteunt dat niet eens. Ik vind zelfs dat de dvd speler erg traag opstart, ik ben er eignelijk niet tevreden over zo'n dure dvd speler.

Eeh mensen! Ik weer! Ik heb het vandaag nog een keer getest! Maar niet met een avi, ik heb die avi naar een div extensie omgezet met een programma dat maar 2 minuten duurt. Daarna moest ik dat div bestand op cd zetten samen met de srt bestand.

Nu is mijn vraag, hoe komt het nu dat die div bestand wel de srt pakt en de avi niet?!?

Je kunt twee dingen doen:

-VLC Player downloaden. Deze heeft directe ondersteuning voor alle soorten ondertiteling, plus natuurlijk jouw .avi file.

-FFDshow downloaden. Dit is een pakket met codecs die er onder andere voor zorgen dat Windows Media Player, en andere programma's die jouw .avi file afspelen, de file voorziet van de ondertiteling. Wel moet je vaak het ondertitelingsbestand (.srt) dezelfde naam geven als je videobestand (.avi)

Om een .avi bestand op dvd te branden, moet je het sowieso converteren. Het beste programma hiervoor is ConvertXtoDVD. Ik heb ook een tijdje gebruik gemaakt van WinAvi Video Converter, maar de snelheid hiervan is niet veel hoger.

Ik hoop je hierbij geholpen te hebben!

Je kunt twee dingen doen:

-VLC Player downloaden. Deze heeft directe ondersteuning voor alle soorten ondertiteling, plus natuurlijk jouw .avi file.

-FFDshow downloaden. Dit is een pakket met codecs die er onder andere voor zorgen dat Windows Media Player, en andere programma's die jouw .avi file afspelen, de file voorziet van de ondertiteling. Wel moet je vaak het ondertitelingsbestand (.srt) dezelfde naam geven als je videobestand (.avi)

Om een .avi bestand op dvd te branden, moet je het sowieso converteren. Het beste programma hiervoor is ConvertXtoDVD. Ik heb ook een tijdje gebruik gemaakt van WinAvi Video Converter, maar de snelheid hiervan is niet veel hoger.

Ik hoop je hierbij geholpen te hebben!
Ik denk dat je het hele topic niet hebt doorgelezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan