Ondertiteling met vobsub en winavi in het zwarte gedeelte

Status
Niet open voor verdere reacties.

skoerfy

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2003
Hallo.

Ik heb mijn pc eens opnieuw geinstalleerd en daarbij ook vobsub en winavi.

Maar als ik nu een .avi film om wil zetten naar een dvd, dat zet deze de ondertiteling in de film zelf. Tussen de 2 zwarte balken (boven en onder).
Als ik in vobsub aangeef dat ie moet zakken, dan zit deze achter de zwarte onderste balk en er dus niet op.

Heeft er iemand enig idee hoe ik met vobsub en winavi de ondertiteling in het zwarte gedeelte onder de film kan krijgen zonder dat de ondertiteling eracht gaat zitten zoals bij mij het geval is?

Dat gaat naar mijn bescheiden mening niet lukken , omdat er in de frames geen zwarte balken zijn.... Het beeld is vol van onder tot boven, de zwarte balken heb je alleen op je tv of monitor omdat daar meer beeldpunten op zitten dan in het frame dat je aanbiedt... de tekst verdwijnt dus niet achter de zwarte balk, maar gewoon van het beeld.....

Hoe kan het dan dat als ik de film afspeel in BS Player, en het beeld op 19:6 zet, dat deze de ondertiteling wel netjes onder de film zet en dus in de zwarte onderste balk?

Ik denk dat er een heel groot verschil is tussen de ondertiteling mee laten draaien bij het kijken of het meebranden van de ondertiteling met WinAvi en Vobsub.
Immers, bsplayer laat de ondertiteling meelopen op je scherm.
Ik ben het dus eens met ErpCity dat wat jij wilt niet gaat lukken.

Ik doe al mijn dvd's indien nodig met Winavi en Vobsub en ja, ondertiteling komt toch altijd in de film.

Dus er is geen mogelijkheid om de ondertiteling in het zwarte gedeelte onder de film te krijgen??

Ik lees overal dat men juist de ondertitels in de film wilt hebben.

Maar eh, lees deze site http://www.ondertitels.info/help_view.php?id=58 eens, misschien heb je er wat aan, ze zeggen dat je met dat proggie de ondertiteling naar boven krijgt, maar misschien kan je ze ook naar beneden halen, voor de rest lees ik dat men ook met de dvd spelers het beeld veranderd.

Google zelf maar eens: ik heb gezocht op ondertiteling in zwarte balk.
(http://www.google.nl/search?hl=nl&q=ondertiteling+in+zwarte+balk&btnG=Google+zoeken&meta=lr=lang_nl)

Ik loop al een dag of 3 te zoeken en vindt wel vanalles maar niet hoe je dit kunt veranderen in vobsub of ffdshow en winavi...
Het heeft toch ooit wel bij bij goed gewerkt dus moet dat weer kunnen.

Ik heb nog wat ondervonden...
Zet ik in FFdshow de LETTERBOX op 4:3 dan krijgt de film aan alle kanten een zwarte rand en staat de ondertiteling dus wel in de onderste zwarte balk....

Nu ben ik zo aant prutsen dak het zelf niet meer weet lol.

IK HEB HET!!!!!!!!!!!!!!

Ik zal het hier even neerzetten:
Ik maak gebruik van: ffdshow okt 12 2004 en winavi 6.3. (ik ga nog proberen om de nieuwste versies te installeren en kijken of die ook werken, maar dit ter zijde)

In ffdshow vink ik resize & aspect aan
Hier klik ik rezise aan.
Specify size komt op 640x360 te staan
No aspect ratio correctie aangevinkt
Rezise always aangevinkt

Vervolgens vink ik subtitels aan
Hier zet ik de letterbox op 4:3
De vertical postion op 95% of zoiets.
Font op Arial 18 size wit van kleur
Vobsub enable (weet niet of dat nut heeft, maar het werkt nu zo)
Obey positional settings fromm subtitles page

In Winavi's instellingen op het tabblad DVD zet ik Constant video size aan
Target format op Pal
Aspect Ratio op AUTO
Op het tabblad Encode
Alles op AUTO

En nu maak je dus een dvd met aan de boven en onderkant een zwarte balk als in een breedbeeld met de ondertiteling IN/OP de onderste zwarte balk.

Trouwens ik heb nu heel wat programma's gebruikt en nu moet ik zeggen dat mijn combie bij mij het snelst werkt en ik binnen 1,5 of zelfs korter super dvd's omzet!

Dit hier genoteerd te hebben hoop ik dat anderen der ook wat aan hebben en ik print het snel even voormezelf uit want anders weet ik het straks niet meer. lol.

Joh, harstikke fijn dat het werkt.
Dus niet met VobSub maar met FFDshow?
Ben ook blij dat je het hier hebt neergezet, hebben wij er ook nog aan.

Bedankt hoor. Veel plezier met omzetten van je dvd's nu het goed werkt.

Laatst bewerkt:
Yep met ffdshow.
Ja ik zet het er maar neer aangezien ik het nergens kan vinden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan