Ondertiteling

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolliepop

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Beste mensen,

Ik heb een film gedownload met ondertiteling (.srt bestand).
Die heb ik samengevoegd met "MKVTOMP4", maar de ondertiteling is alleen te zien in VLC (window moviemaker ziet hij de ondertiteling niet, maar dat maakt niet uit).

Nu heb ik dus het .mp4 bestand (met ondertiteling, moet je aanzetten in VLC) op een DVD gebrand.
Wat ik nu krijg als ik de DVD erin doe:

- Automatisch afspelen, vraagt wat hij wil doen (niet zoals een echte DVD)
- Er is geen afspelen optie bij rechtermuisknop, ik moet handmatig de dvd openen en het .mp4 bestand afspelen

Hoe los ik dit op?
Ik wil gewoon dat de DVD net zoals (bij een dvd die je in de winkel koopt) gaat spelen, en het liefst ook nog dat de ondertiteling in windows media player werkt.

Met vriendelijke groet,

Lollie

EDIT:

Ook m'n xbox 360 elite kan hem niet afspelen, als ik 'm erin doe staat er "mixed media device" of iets dergelijks, als ik op A druk (wat m moet afspelen) gebeurt er niets.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je antwoord,

Hoe bak ik de ondertiteling in? Het zelf helemaal overtypen lijkt me iets teveel werk..
En ik bedoel niet bij automatisch afspelen dat, dat kan ik zelf instellen.

Ik bedoel meer dat bij een echte dvd ik het ook krijg, eigenlijk is nu de CD een "opslag" iets met een .mp4 bestand erin, ik wil echt hetgene zoals een echte DVD.

je kan met dvdflick de mp4 en de ondertitels omzetten naar een normaale dvdformaat en daarme branden incl. een eenvoudige menu.
Dvdflick is gratis.

Heb overigens je vraag en je eigen reactie samengevoegd.
Volgende keer de knop aanpassen gebruiken om je bericht aan te vullen.

Laatst bewerkt:
Ik ben nu bezig met het 'encoden' met dvdflick.
Raar heeft het bestand wat ik wou branden al subtitles (Nederlands)>

Heb nu mijn dvd drive geselecteerd, even kijken wat erna gebeurt als hij klaar is.
Alvast bedankt voor je hulp!

Hij doet het! Bedankt.
Alleen is hij niet fullscreen (als ik de film helemaal fullscreen doe), maar zijn er zwarte balken bovenaan.
Kan ik dit oplossen door het filmpje te renderen in sony vegas pro 12? (ik weet welke instellingen ik moet hebben).

Alsnog bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan