Ondertussen uploaden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Spy1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Spy1

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hallo.

Ik heb een upload programma gemaakt, maar als het programma iets upload kan je niks doen met het programma, niet bewegen, niet afsluiten etc. Helemaal niks. En dat moet ik niet hebben.Ik wil dat het programma ondertussen gaat uploaden maar dat je het programma dan nog wel kan gebruiken.

Maikel

Je moet nog een extra haakje ")" zetten achter het laatste woord.

http://en.wikipedia.org/wiki/Thread_(computer_science)

Het feit is idd dat je met multithreading gaat moeten werken om dit gedaan te krijgen. Nu dit kan je zo makkelijk en zo moeilijk maken als je wil. Je kan gewoon ergens een sub maken die de upload doet, en dan achter de knop uploaden maak je een nieuwe thread aan die die sub start. Maar je kan ook byte per byte gaan uploaden en dan kan je zo je uploadsnelheid gaan bijhouden en dit kan je dan nog weer verder gaan uitbreiden. Ik stel voor dat je gewoon met een simpele thread begint :)

dit is een start:
Code:
Dim t As New System.Threading.Thread(AddressOf threadsub)

End Sub

Private Sub threadsub()

End Sub

Dit lijkt nu heel simpel, maar je gaat nog veel controle moeten doen, want een object mag telkens maar uit 1 bepaalde thread worden uitgelezen. Een textbox ga je dus niet tegelijk vanuit 2 verschillende threads kunnen uitlezen. Om dat probleem op te lossen ga je delegates moeten gebruiken. Ik stel voor dat je daar ook al wat over gaat lezen :)

Laatst bewerkt:
Daar was ik al achter gekomen bij andere website. Ik bekeek jouw bericht, toen ging ik even google'en en kwam ik er al achter dat de standaard code van dat erg makkelijk is. Maar nog wel bedankt voor het extra uitleg die je erbij voegde toen je je bericht aanpaste. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan