Onderzoek naar beweegredenen tot delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

King3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2004
Berichten
2
Hee hee!

Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Marcel Schouwenaar, ik ben student industrieel ontwerpen op de TU Delft. Ik ben opzich een redelijk ervaren computeraar dus ik hoop dat mijn expertise van pas kan komen hier.
ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik opzoek was naar mensen die me misschien willen helpen met mijn onderzoek.
Ik zal eerst kort wat over het onderzoek vertellen:
Er wordt momenteel door Philips, de TU Delft en nog een aantal andere instellingen gewerkt aan een soort peer to peer televisie. Een mooi idee, maar het probleem met peer to peer-netwerken is het zgn. free riden. Wel downloaden niet aanbieden. Wij zijn daarom bezig met een klein onderzoek om te kijken wat nu de beweegredenen zijn van mensen om te delen of om juist niet te delen. Dit onderzoek doen we in de vorm van een enquete. Als jullie 10 minuutjes zouden willen lenen voor dit onderzoek zou ik harstikke blij zijn! Hier vind je de enquete.

Alvast bedankt! En hopelijk tot spreeks!

owja: de enquete mag wat lang zijn 42 vragen, en mag een hoop 'dubbele' vragen hebben, ze zijn opgezet naar wetenschappelijk model, en zoals altijd wetenschappelijk is nog niet praktisch..
 
welkom op helpmij.

heb de enquete even bekeken lijkt wel een vragenlijst van de BUMA / Brein ;)

suc6 met je onderzoek, ik vul hem niet in als je het niet erg vindt.
 
wow GEEN BREIN!!!!

Jo!

wij hebben niks te doen met brein! Sterker nog.. Brein is helemaal niet blij met ons! Het doel is namelijk straks behalve muziek en films ook tv-zender en filmkanalen te delen wereldwijd. Ik heb niets, maar dan ook helemaal niets van doen met brein!

groeten,

Marcel
 
heb ook niet gezegt dat je iets met Brein te maken hebt ;) de vragen die op de lijst voorkomen komen mij over als iets voor brein.
En daar bedoel ik niet mee dat dat zo is.

Mijn idee bij zo'n enquete is dat mensen die serieus downen dit niet snel zullen invullen zeker de mensen die geregeld iets uploaden zul je niet snel horen.
Deze mensen zijn nogal gesteld op hun anonimiteit als ej begrijpt wat ik bedoel.
Er is te veel gebeurd de afgelopen jaren op dit gebied ( buma / brein , riaa enz enz ).

Dit is voor mij iedergeval een reden om niets in te vullen.

1 ding P2P is naar mijn idee aardig op zijn retour althans in mijn kringen zeker newsgroups is the max nu ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan