One Drive is vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

goozemen

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2012
Ik heb een neiewe laptop gekocht en heb alle documenten fotos etc dmv een usb stick overgezet op de nieuwe laptop.

Nu krijg ik steeds de melding one drive is vol koop ruimte bij, dit wil ik niet.

Alle documenten staan in mijn pc maar ook in one drive, maar dat laatste hoeft voor mij niet ik maak regelmatig een
kopie van alles op de usb stick.

Hoe kom ik van die meldingen af , kan ik one drive uitschakelen ?

alle documenten fotos etc dmv een usb stick overgezet op de nieuwe laptop.
Ja maar dat versta ik niet goed
Als je een nieuwe laptop koopt worden alle iCloud documenten fotos ecetera automatisch overgezet op je nieuwe Laptop met hetzelfde Account.

Sommige bestanden verwijderen
let op voor zulke zaken.
Bekijk de grootste bestanden op uw OneDrive. Uw bestanden zijn alleen-lezen, maar u kunt bestanden downloaden of verwijderen om weer onder uw opslaglimiet te komen. Als u binnen 30 dagen niet voldoende bestanden verwijdert, wordt uw account opnieuw geblokkeerd en kunt u de blokkering niet opnieuw opheffen.

kan ik one drive uitschakelen
Ja dat kan, dat zou ik niet doen in jouw plaats.

Nu wil je One Drive niet meer gebruiken daar je eerder toch gebruik van maakte, zo een probleem is dat nu ook niet.
https://www.seniorweb.nl/artikel/wat-is-onedrive

"Alle documenten staan in mijn pc maar ook in one drive, maar dat laatste hoeft voor mij niet"
Als TS dat niet wil, dan wil die dat niet en moet synchronisatie op eenvoudige wijze uit te schakelen zijn. Op fora is wel duidelijk dat OneDrive helemaal niet zo gebruiksvriendelijk is als het wil doen voorkomen. Veel mensen begrijpen het niet, overduidelijk toch te ingewikkeld en eigenzinnig. Als ik een nieuwe pc of laptop koop wil ik toch niets opgedrongen krijgen! Vraag dan fatsoenlijk om toestemming en verklaar de keuzes/menu op voorhand.

Hier staat, in gewoon Nederlands, hoe je one drive kunt uitzetten: https://computertotaal.nl/artikelen/pc/zo-schakel-je-onedrive-geheel-uit-in-windows-10

Een van de eerste dingen die ik altijd doe bij een nieuwe Windows installatie is One drive uitzetten. Dat maakt de pc sneller.
Bovendien is het veel veiliger om uw backups op een externe HD te maken.
En als u begaan bent met het milieu is het niet gebruiken van een clouddienst een positieve stap, want waar denk u dat het gross van die gigantische energie slurpende data centra voor nodig zijn.... Clouddiensten zoals one drive.

Stel je bent in bezit van twee laptops. Een thuis en een ergens anders.
Op de ene laptop heb je een (word document) aangemaakt die nog niet af is.
Heb je geen One Drive dan zal je dit document op een usb stick moeten zetten om eventueel op die andere laptop verder te werken.
Is er een gat in je broekzak en die usb stick is niet meer vindbaar. Dan sta je daar voor aap.
Gemakkelijk toch om dit document in OneDrive te slepen.

Voor zulke zaken gebruik ik OneDrive, ook op mijn Mac dan het dit iCloud.

Indien TS OneDrive niet wil gebruiken waarom zou hij het moeten verwijderen of uitschakelen. Het kan immers toch eens van pas komen.

Inderdaad nog altijd TS zijn keuze. Het is maar op te wijzen hoe nuttig OneDrive is en het gebruik ervan.

Heb ik gelijk! of heb ik gelijk!

One drive uitzetten. Dat maakt de pc sneller.
Foefjes.

Laatst bewerkt:
Senso en Daniel, ik beweer niet dat er totaal geen voordelen aan One drive (of welke clouddienst dan ook) zouden zitten, maar elk voordeel heeft nu eenmaal zijn nadeel en ik vind de nadelen van clouddiensten te groot.

Is er een gat in je broekzak en die usb stick is niet meer vindbaar.

Werkelijk geniaal bedacht!:thumb:

Indien TS OneDrive niet wil gebruiken waarom zou hij het moeten verwijderen of uitschakelen.

Omdat hij geen gezeur aan zijn hoofd wil! Citaat: "Nu krijg ik steeds de melding one drive is vol koop ruimte bij, dit wil ik niet." Ik ken die melding niet, maar als dat de enigste geboden oplossing is (ruimte bijkopen), dan is dat volstrekt onvolledig.

edit:
"Dat word opschonen/verwijderen !" Ja, waarom niet gewoon die optie aangeven op dat moment door MS/het programma.

Laatst bewerkt:
"maar als dat de enigste geboden oplossing is (ruimte bijkopen), dan is dat volstrekt onvolledig."
Maar dat is waar het allemaal om gaat. U verleiden met iets wat er wel aantrekkelijk uit ziet en als u daar in mee gaat (en niet meer zonder kan) moet u gaan betalen zodra het vol zit, En dat zit het al snel als je het voor veel zaken gebruikt.
Clouddiensten zijn DE money-maker voor een toenemend aantal bedrijven.

In Onedrive worden ook de foto's en filmpjes, chats en andere dingen bewaard die je met je mobiel (automatische back-up maken) doet.
Log je in met hetzelfde account, dan loop je ook tegen dezelfde problemen aan.

Dat word opschonen/verwijderen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan