One drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeerover

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Hallo een vraagje over windows 8.1 Wanneer ik een bestand dowload vanuit een stick of ander memrie kaart dan copieer ik dit naar mijn documenten. Maar dat vind ik nergens terug. Wel vind ik dit in de map (?) ONE DRIVE.
Om het bestand in de map documenten te krijgen moet ik dit vanuit one drive naar mijn documenten slepen.
Hoe kan ik dit simpel oplossen dat dit direct in mijn documenten komt

Wat voordoel heeft one drive? en mag men dit zomaar verwijderen

Alvast bedankt voor de info

Vele groetjes:p

Ik denk dat de documenten knop verwijst naar de documenten map in de One Drive map

OneDrive biedt gratis opslag in de wolken en kun je desgewenst gewoon verwijderen als je hieraan geen behoefte hebt.

Ik vind het wel handig, want ik gebruik het als een moeiteloze back-up van mijn documenten.

Hallo Lapsang

Bedankt voor het antwoord. Toch nog wat onduidelijkheid. Windows 8.1 is nieuw en heb daaar geen ervaring mee.
Wat bedoeld u in de wolken. En wat gebeurt er als u de documenten daarin verwijderd. Blijven die dan behouden in de map documenten?

MVG

Met "in de wolken" bedoel ik "in the cloud". Bestanden die "in the cloud" staan, zijn ergens opgeslagen buiten de eigen computer en kunnen via een inlog vanaf elke computer benaderd worden, los van de eigen harde schijf dus.

Als je OneDrive op je computer hebt, worden alle wijzigingen die je aanbrengt aan bestanden die in de map OneDrive staan (alleen die) gelijktijdig gewijzigd "in the cloud", in de wolken dus. Als je computer het begeeft staan de bestanden die in de map OneDrive stonden daar dus nog steeds en je kunt er ook weer bij na een inlog bij Microsoft.

Handig toch? OneDrive staat overigens los van Windows 8.1. Ik heb zelf Windows 7 Home Premium.

Als je OneDrive wil verwijderen moet je alles wat in de map OneDrive staat kopiëren/knippen en plakken naar andere mappen zoals Muziek of Documenten, omdat deze bestanden anders misschien verloren gaan (dat weet ik niet precies).

Ok Lapsang

Ok bedankt voor de zeer goede info. Dus ga ik zeker de OneDrive laten staan. En vele groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan