One-user Access database en app in de cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.
sorry roger, maar als ik jou moet geloven of Albert Kallal, dan is dat (voor jou) vrees ik geen match :).

How can I connect to an Access database hosted on Microsoft OneDrive?

2 answers​

Sort by: Most helpful

Albert Kallal4,301Reputation points
Jun 29, 2023, 3:25 AM
Unfortunately, you can't use Access on one drive this way.
You can use word, or excel, since those applications load the WHOLE file, where as Access works VERY different.

Octafish, je hoeft niet bang te zijn: alleen het eerste deel van mijn antwoord is voor jou bedoeld. Het tweede deel is een antwoord op de topic van OBADE. Bovendien: een cursus SQL express heb ik niet , alleen SQL.

@OctaFish : sommigen gebruiken nog steeds jou terminologie hoor, ook in België, maar als je met grote groepen gebruikers comuniceert wordt er wel van jou verwacht dat je de bedrijfsbegrippen gebruikt. Apps is trouwens ook de officiële omschrijving van Microsoft zelf.

Wat SQL betreft, je bent nooit te oud om te leren. In de de database topic zet ik regelmatig tips betreffende SQL (in één van de eerste mails vind je trouwens mijn SQL cursus). Als je zelf geen toegang hebt tot een server dan kan je meestal wel een SQL express gratis downloaden en installeren op je privé laptop, of je vraagt het aan op je bedrijfslaptop als dit tot de mogelijkheden behoort.
Hoi Noella,

Waar kan ik die SQL-cursus vinden? Ik weet nog niet of ik daaraan nog ga beginnen, maar ik wil het in ieder geval even bekijken.
Dank je wel alvast.

Groeten, Peter.

Er staat er hier in elk geval één.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan