oneaccess 1221 router

Status
Niet open voor verdere reacties.

testertje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2009
hey.

Ik heb een oneaccess 1221 router/modem gevonden. Helaas heb ik hier geen handleiding bij. ik heb het alwel voor elkaar gekregen om dat ding een reset gegeven. helaas vraagt deze router om een wachtwoord als ik erin wil loggen. weet iemand wat de standaard wachtwoorden van die dingen zijn? of een andere mogelijkheid om erin te komen. heb ook al geprobeerd via telnet maar ook hier een wachtwoord. heb de fabrikant al gebeld of zij mij kunnen helpen maar dat kunnen ze niet omdat ik de router niet zelf gekocht heb. de vorige eigenaar had de handleiding weggegooit.

probeer admin eens, is meestal het standaard wachtwoord van fabriek...

ik heb alle standaard wachtwoorden al geprobeerd. ik heb het vermoeden dat je fit ding niet voledig kan leeggooien. er zit waarchijnlijk nog een wachtwoord in van de vorige gebruiker. helaas weet hij hem niet meer. in iedergeval alvast erg bedankt voor de manual.

Dit draadje staat al even stil, maar ik heb flink wat ervaring met deze routers.
Welk serienr staat erop ? dan kan ik misschien opzoeken welk admin account het is.

Dit draadje staat al even stil, maar ik heb flink wat ervaring met deze routers.
Welk serienr staat erop ? dan kan ik misschien opzoeken welk admin account het is.

Hmm had geen antwoord meer verwacht hierop en heb de router intussen weg gegooit. Helaas heb ik geen serienummers of wat dan ook meer voor je. Maar toch bedankt voor je reactie. Als ik in de toekomst nog eens zo'n lastige router tegenkom zal ik hem bewaren.
Ik sluit nu dit topic.

Harmka,

Ik vindt de spec niet heel erg duidelijk en bij een oplevering van een internet connectie op locatie is deze modem er bijgeleverd: het lijkt er op dat deze modem aardig gedateerd is?
Wat ik moet weten, is of ik een WAN> LAN connectie op kan zetten en of ik ook poorten open kan zetten: de ISP (vodafone) zegt van niet, maar ik heb, gezien de mogelijkheden van VPN hier mn twijfels over. We moeten via internt lokaal op een controler in kunnen loggen.
Het ADSL ledje brandt, maar ik kan niet default met mn latop via utp op internet; moet hier nog meer ingesteld worden? Ook krijg ik geen ip adress. wellicht dat ik eerst een andere subnet in moet stellen. browsers doen dit meestal zelf en zonder problemen, maar dit lijkt niet te lukken.
De meeste modems hebben redelijk goeie wizards en instelmogelijkheden, maar dit lijkt hier te ontbreken.
Serie nummer om inlog codes te achterhalen weet ik zo niet, maar kan opgevraagd worden.

ik hoop dat je hier info over hebt. Al vast bedankt. Mvg Andries, *Knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan