onedrive automatisch openen ( staat op D-schijf)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonbon

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
Ik heb een backup gemaakt op onedrive,
Omdat ik de opslagmap niet op mijn C schijf wilde staat deze op mijn D schijf,
Het enige is dat onedrive nu niet automatisch start als ik de PC opstart,
weet iemand hoe dit te verhelpen?

Ik werk met Windows 10

vast bedankt,

mvg

Koen

Kun je dat niet instellen via de Instellingen van OneDrive? (Rechtsklikken op het symbool in je systeembalk)

helaas ........................ onedrive automatisch starten wanner ik me aanmeld bij windows is aangevinkt maar werkt dus niet ( ik vermoed omdat hij op de D schijf staat maar weet dat niet zeker)

thx anyway

Heb je onedrive op de juiste manier verplaatst naar D: ?
How To.
Dit onderwerp op de site.
DE MAP ONEDRIVE VERPLAATSEN
Is OneDrive eenmaal geconfigureerd dan is de opslaglocatie alleen nog te wijzigen door OneDrive tijdelijk los te koppelen van het Microsoft-account. Nadat de map OneDrive met behulp van de Windows Verkenner is verplaatst (inclusief de reeds gesynchroniseerde bestanden) kan deze weer aan het Microsoft-account worden gekoppeld (via de OneDrive-wizard kan de nieuwe opslaglocatie kenbaar worden gemaakt).

Laatst bewerkt:
Heb je onedrive op de juiste manier verplaatst naar D: ?
How To.
Dit onderwerp op de site.

Ik vermoed dat ik inderdaad onedrive niet goed heb verplaatst ....
Probleem is dus dat onedrive niet automatisch opstart wanneer ik de computer opstart en mij aanmeld met mijn microsoft account,
tevens staat er dus nu een map Op de D schijf met bestanden die automatisch zouden moeten worden gesyncroniseerd , dat gebeurd wel , ( en misschien is dit wel een hele domme gedachte)
ik ging ervan uit dat de mappen in de onedrive map ( zoals mijn documenten ) automatisch zouden worden gesynchroniseerd als ik daar op de oorspronkelijke locatie een wijziging in aanbreng maar dat gebeurd dus niet ,
Ik kan dat nergens vinden .... i kan me toch niet voorstellen dat wanneer ik een wijziging aanbreng in een document , ik die wijziging eerst zelf handmatig moet synchroniseren met de onedrive map ... of moet dat wel ?

kan ik ergens het hele onedrive programma opnieuw installeren of resetten
zodat ik het opnieuw kan proberen? ik heb gezocht maar kan dat nergens vinden,

Hoi,
In de How To van m'n vorige bericht staan toch alle mogelijkheden beschreven of mis ik iets?
Uit de How To:
Omdat het Microsoft-account direct bij het aanmaken van het gebruikersaccount werd gekoppeld aan OneDrive, zijn de mappen Documenten en Afbeeldingen onder Deze pc óók voorzien van een synchronisatiesymbool (zie afbeelding). De OneDrive-mappen zijn aldus ingesteld als de standaard opslaglocatie van documenten en afbeeldingen (in plaats van de gelijknamige gebruikersaccountmappen onder C:\Gebruikers\inlognaam\). Is dit niet gewenst, wijzig de standaard opslaglocatie voor documenten en afbeeldingen dan in C:\Gebruikers\inlognaam\ (via Instellingen, onderdeel Systeem, sub Opslag). Pas gelijk ook de standaardopslaglocatie voor de bibliotheken Documenten en Afbeeldingen aan in de Windows Verkenner (navigeer naar de bibliotheken, klik met rechts op de betreffende bibliotheek, optie Eigenschappen, selecteer de betreffende map, stel deze met de knop Opslaglocatie instellen als standaard in en bevestig met de knop Toepassen) en doe hetzelfde voor de gelijknamige items onder Snelle toegang.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan