Onedrive op C verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik gebruik Onedrive en de bestanden die ik daarop sla worden allemaal op C gezet waardoor deze volzat.
Dat wil ik niet. Als ik echter de PC ontkoppel of mappen uit de instellingen haal, zijn ze niet beschikbaar op de PC staat er.
Is er een manier om Ondedrive alleen on the cloud te gebruiken en beschikbaar te houden op de PC?

Als ik wil opslaan op Onedrive moet ik ook altijd meerdere stappen door, dus volgens mij doe ik sowieso iets niet goed.

Heb windows 10. Office 2016 pakket.

Onduidelijk allemaal. In deze materie is het van belang de juiste procedures te volgen. OneDrive in de cloud staat in verbinding met de betreffende map op de pc. Dus wijzigingen op de gok levert problemen op. Heeft dat niet met synchronisatie te maken?

Goed, ik heb geen W10 en OneDrive. Kijk hier eens even naar.

Je kunt OneDrive verwijderen.
Dit artikel is een Nederlandse vertaling van de uitleg op Howtogeek

Verder beschrijft een artikel uit Mostusefultricks hoe je zonder Microsoft-account je laptop kunt gebruiken, hoe je OneDrive kunt ‘unlinken’ en OneDrive volledig kunt verwijderen.

One drive wil ik niet verwijderen. Wel de link naar de C. Dus bestanden alleen op one drive en niet op de C schijf want die raakt zo te snel vol.

Ik begrijp iets niet. Als ik zoek op "wat is OneDrive" dan lees ik dat dit opslag is in de cloud. Ik begrijp dan niet als je mappen en bestanden in de cloud zet, ze naar de C-schijf gaan. Dat is toch juist de bedoeling niet. Als je die bestanden "klaar moet zetten" voor uploaden naar de cloud dan moet je de locatie (OneDrive op de pc) van die bestanden wijzigen naar een externe HDD. Kijk hier eens naar.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp het ook niet vandaar mijn vraag. Blijkt een ingewikkelde klus. Kennelijk kopieert onedrive bestanden naar de C.
Dat wil ik niet maar eenvoudig is dit niet te verhelpen.
Nu dus handmatig C leegmaken. Erg omslachtig

Dus het is opgelost? Dus je wil zeggen, hij blijft kopiëren naar de C. Kun je dan de synchronisatie niet uitschakelen? Of anders een batch-file maken om de betreffende map(pen) op de C snel te wissen. Kan ook met > Organiseren > Alles selecteren > Delete

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan