Opgelost OneDrive overzicht in de mappenstructuur gezocht

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

devriesje

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2004
Berichten
56
Ik zoek een soort "Directory Print" voor OneDrive ...

Iets uitgebreider: toen alles nog lokaal werd opgeslagen had je mooie programma's om de structuur (indeling) van al die mappen in beeld te brengen: Karens Directory Printer, Directory Print Pro, etc.
Sinds jaar en dag slaan we alles op in de Cloud ... (OneDrive en SharePoint). Super handig, alleen heb ik nog geen oplossing gevonden om de structuur gemakkelijk in kaart te kunnen brengen.
 
Ik zet niks in de cloud.
Is ook een oplossing.
 
Goede morgen, Route 99

Hiermee ben ik zeker op de goede weg! Helaas kom ik niet verder dan onderstaande foutmelding:

PS C:\Users\JoAnne> dir >listing.txt
out-file : Toegang tot het pad C:\Users\JoAnne\listing.txt is geweigerd.
At line:1 char:1
+ dir >listing.txt
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~
+ CategoryInfo : OpenError: :)) [Out-File], UnauthorizedAccessException
+ FullyQualifiedErrorId : FileOpenFailure,Microsoft.PowerShell.Commands.OutFileCommand

(als je een pasklaar antwoord hebt, houd ik me aanbevolen: dit is een onderdeel waar ik echt 0,0 van weet en op https://learn.microsoft.com/nl-nl/powershell/ vindt ik zo 1-2-3 nog niet het antwoord

Dank vast voor 't mee denken!
 
De melding zegt dat je in die map geen schrijfrechten hebt.
Op C:\Users\JoAnne kan je ook gewoon de in #1 genoemde programma's gebruiken.
 
cd c:\Users\<your username>\<your OneDrive folder name>Run the dir command: dir >listing.txt

Ik zie de OneDrive folder in jouw opdrachtregel niet.
 
Senso: dat klopt; ik had het in DOS (😚) stappen gedaan en de voorafgaande opdrachten niet mee gekopieerd ...

edmoor: je zette me op het idee om het via een omweg te proberen in Karens Directory Printer: omdat ik het online in OneNote niet voor elkaar krijg om een voorbeeldscherm te krijgen in verkenner, heb ik OneDrive zo ingesteld dat dat ik offline kan werken op m'n laptop (?!). En vanuit de laptop werd toen de benadering verkenner-> users -> HP -> OneDrive

voor nu: thx allemaal!
 
Je hebt gelijk, maar ik kon het niet laten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan