OneDrive uitgeschakeld en verwijderd, maar toch niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik dacht One Drive uitgeschakeld te hebben (synchronisatie verbroken), leeg gemaakt, en tot slot helemaal verwijderd te hebben van de pc, hij staat ook nergens meer in de lijst apps. Waarna ik alleen nog toegang heb door in te loggen direct op ondrive.com. Toch staat One Drive (via de verkenner, eigenschappen>locatie) nog steeds in het pad van bv C:\Users\xxx\OneDrive\Afbeeldingen (en van de andere persoonlijke mappen). Hoe kan dat??
 
Laatst bewerkt:

Dank, maar bij alle drie kom ik niet verder..... Het verwijderen heb ik ook gewoon volgens deze handleidingen gedaan. Met ad 1 en ad 2 kan ik niks meer beginnen omdat er nergens een OneDrive icoontje meer te bespeuren valt waar ik kan starten. Met ad 3 loop ik vast omdat in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\ de Name Space niet uitgevouwen kan worden, daar zie ik maar één sleutel die zo te zien niks met OneDrive te maken heeft....
 
@Lange Pier. Dat is naar mijn mening de enige oplossing. We horen het wel. ;)
 
@Lange Pier. Dat is naar mijn mening de enige oplossing. We horen het wel. ;)

Ik ga aan de slag met opnieuw installeren en weer verwijderen, anders weet ik het inderdaad ook niet. Dit speelt zich af op mijn splinternieuwe en nog schone pc. Op mijn oude heb ik ook meteen W10 opnieuw ge-herinstalleerd. Daar stond ook meteen OneDrive op die ik gewoon volgens het boekje verwijderd heb en daar staat OneDrive NIET meer in het pad van de persoonlijke mappen vermeld. Ik ga het ook eens posten in de Microsoft community, kijken wat ze er daar van vinden....
 
Je kunt hem niet verwijderen, alleen uitzetten.

In ieder geval heb ik hem wel zover verwijderd dat hij nergens meer in de app-lijst opduikt of icoontjes vertoont....Ook bij Instellingen>account komt geen enkele verwijzing naar One Drive meer voor. Microsoft noemt het zelf ook 'verwijderen' (naast "synchronisatie verbreken' of 'loskoppelen'). Mijn vraag staat nu ook op het Microsoft-support forum, ben benieuwd. Overigens zag ik dat op de laptop van mijn vrouw precies hetzelfde aan de hand is (ook daar had ik OneDrive verwijderd) . En het blijft dan raar waarom op mijn oude pc OneDrive dan wél uit het locatiepad verdwenen is nadat ik hem daar verwijderd had....
 
Om te verwijderen:
cmd in zoekvak typen > rechts Als administrator uitvoeren
typ: taskkill /f /im OneDrive.exe
enter
dan typ voor 32-bits versie
%SystemRoot%\System32\OneDriveSetup.exe /uninstall
enter
dan typ voor 64-bits versie
%SystemRoot%\SysWOW64\OneDriveSetup.exe /uninstall
enter
Let op: je ziet geen dialoogvenster maar de app is verwijderd.
Jouw OneDrive mappen en bestanden zijn nog wel beschikbaar!
 
Het Microsoft-supportforum gaf de directe en supersnelle oplossing. Zie de link. Ik schijn niet de enige te zijn met dit probleem(pje?)
Kort samengevat: download de 3 genoemde .zip bestanden en voer ze uit. De standaard registerwaarden zijn weer hersteld. OneDrive is nu overal uit het pad van de persoonlijke mappen verdwenen.
Fluitje van een cent op deze manier, het kostte me 2 minuten.
(Bij Locatie de standaardwaarden herstellen met de button wordt door Windows geweigerd).

https://www.winhelponline.com/blog/windows-10-shell-folders-paths-defaults-restore/

Rest nog de vraag wat er voor praktische gevolgen voor bv opslag van bestanden geweest zouden zijn als ik de OneDrive vermelding in het pad niet bij toeval ontdekt zou hebben (en dus gewoon had laten staan).

Dank iedereen voor de tips, mijn 'probleem' is dat ik geen vergevorderde pc-knutselaar ben (en dat wil ik ook niet worden) die zomaar min of meer handmatig aan registers durft te gaan sleutelen. Veel te benauwd dat ik met een simpel tikfoutje in net niet de goede sleutel de boel al op de kop zet en dan meteen weer een paar uurtje verder van huis ben ;)
 
Knap gedaan!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan