• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oneigenlijke toepassing waarde draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jon12

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2017
Beste kenners,

Zoals jullie zien in de bijlage heb ik een eenvoudige draaitabel gecreëerd op een kleine tabel.
Om deze draaitabel te kunnen gebruiken in een format wat voor mij ideaal zou zijn, wil ik het deel Waarden toepassen in een vorm zoals dat niet gebruikelijk is.

Mijn vraag aan jullie is of dit mogelijk is en zo ja, hoe?

1) Kan ik naam 2 en Kenmerk als tekst weergeven?
2) Kan ik waarden uit rijen onzichtbaar maken?

De tekst toevoegen aan rijen of kolommen levert niet de juiste lay-out op en de rijen onzichtbaar maken door aanpassen tekstkleur houdt geen stand zodra er iets in de tabel gewijzigd en de draaitabel vernieuwd wordt.

Bijlagen

Dat kan inderdaad, maar dan heeft Slicers toevoegen op de tabel hetzelfde resultaat. Dus waarschijnlijk is dat mijn beste optie.

Ik mis hier dat nummers 1, 2 en 3 in een mooi format onder elkaar komen.

Wat vind jij een mooi format dan? getallen lijn je normaal gesproken rechts uit en tekst links. Niks lelijks aan. Met de dataset in jouw voorbeeldbestand lijk mij de draaitabel ook overbodig.

Als ik gebruik maak van slicers zal het inderdaad zonder draaitabel kunnen.
Ik heb een overall tabel met veel meer kolommen.

Maar het mooie van de draaitabel vind ik dat ik nummer 1 en nummer 2 onder nummer 3 kan laten wegvallen. Eigenlijk net zoiets als regels verbergen. Maar met regels verbergen is dit weer lastig met verwijsformules.

Maar een gewone tabel met slicers is ook wel prima realiseer ik me nu, dus ik zal de vraag als opgelost markeren.

Super bedankt voor het meedenken :thumb:

in E1 een getal tss 0 en 2 invullen
Welke verdient je voorkeur ?
Voor de leesbaarheid zijn er ook extra lege rijen voorzien.
Wat wil je dan precies verbergen ? bij E1=0 kan je voorin door te klikken op die - de onderliggende stukken dicht of open klappen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Geweldig! Dit is precies wat ik zoek.

Maar hoe heb je de getallen onzichtbaar gemaakt?

Ik zou dit graag zelf willen kunnen toepassen.

Heb het gevonden. Via veldinstellingen subtotalen = geen.

Oh wat simpel, maar dit had ik eerder geprobeerd en toen leek het niet te werken. Waarschijnlijk deed ik iets fout en ben deze stap niet meer nagelopen.

In elk geval super bedankt!:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan