Onenote/office maakt geen verbinding met onedrive/netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansVC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2018
Hallo iedereen

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een notitieblok in onenote dat ik al een aantal maanden gebruik.

Ik vul dit aan vanop verschillende locaties (desktop in mijn bureau, desktop op het werk, GSM, andere PC's via onedrive én via mijn laptop. Deze laatste gebruik ik het meeste voor mijn aanvulwerk. Het notitieblok staat standaard opgeslagen op mijn onedrive.

Een twee- drietal weken geleden echter kreeg ik de melding dat ik, voor het synchroniseren van mijn notitieblok, een wachtwoord moest ingeven: 'voor de synchronisatie van van dit notitieblok is een wachtwoord vereist in onenote. Klik 'hier' om uw wachtwoord in te voeren. Het gaat hier trouwens om Onenote 2016 draaiend op windows 8.1, voorzien van de laatste updates.

Nu, als ik 'hier' klik krijg ik volgende melding: 'We kunnen nu geen verbinding maken. Controleer uw netwerk en probeer het later opnieuw.'
Het probleem is dat mijn netwerkverbinding prima is. Ik kan zonder problemen via de laptop op internet. Ook kan ik vanop andere apparaten probleemloos synchroniseren. Enkel vanop de laptop niet. Om één of andere reden denkt office (want ik merkte naderhand dat ook word, excel, etc. plots melding maakten van verbindingsproblemen met het netwerk) dat er geen netwerktoegang is.

Mijn probleem is echter ondertussen nog groter geworden. Ik had eerst namelijk geprobeerd een herstelprocedure uit te voeren op office en, toen dit niets uithaalde een volledige uninstall gedaan van office en daarna opnieuw geregistreerd (ik kan dit via mijn werk dowloaden en installeren).
Nu, wat blijkt. Het probleem is nog steeds aanwezig maar, omdat in het pakket geherinstalleerd heb moet ik dit ook opnieuw activeren door in te loggen met een microsoftaccount. Wat dus niet lukt, want office kan niet connecteren met het netwerk.

Voor alle duidelijkheid. Ik heb ook test uitgevoerd met een uitgeschakelde firewall. Het is dus niet zo dat die bepaalde zaken blokkeert...

Ik heb hier al veel tijd ingestoken maar kan geen oplossing vinden. Kan iemand me helpen?

Al vast mijn oprechte dank.

Groeten

Hans

Hallo en welkom. Krijg je nog een foutcode? Zit je op je werk. Hebben jullie dan een systeembeheerder?

Hier zijn diverse dingetje die je kunt doen. Klik hier

Laatst bewerkt:
Hallo

Al bedankt voor de tips. Spijtig genoeg hebben ze me niet verder geholpen.

Als ik mijn overzicht van notitieblokken open zie ik bij het bewuste blok de volgende foutmelding

U hebt het wachtwoord nodig als u dit notitieblok wilt synchroniseren. (foutcode: 0x52E)

Bij een ander notitieblok dat ook op onedrive staat maar dat ik momenteel niet meer gebruik zie ik het volgende:

U hebt het wachtwoord nodig als u dit notitieblok wilt synchroniseren. (foutcode: 0xE0000024)

Heel het probleem lijkt zich te situeren rond toegang tot mijn microsoftaccount. Als ik in windows ga kijken bij accountbeheer merk ik dat ik ingelogd sta op een 'lokaal account'. Er wordt mij de mogelijkheid gegeven om te 'koppelen aan een microsoftaccount'. Probeer ik dit te doen dan moet ik mijn wachtwoord ingeven. Na even wachten krijg ik dan volgende melding: Sorry, er is iets misgegaan. Uw account is niet overgeschakeld naar dit microsoftaccount. Fout 0x80070422.

Het gaat hier trouwens om een privélaptop, dus niet werkgerelateerd. En onze IT-mensen op het werk houden zich niet bezig met privéproblemen...

Groeten en nogmaals bedankt voor verder inzicht.

Hans

Ik kom er nog op terug. Heb even andere dingetjes. Proberen gewoon verder een oplossing te vinden. Jammer dat die gasten je niet willen helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan