OneNote verdwenen (XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

evholten

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2011
Hallo,

Hoe krijg ik een programma weer terug in de programmalijst onder menu Start? OneNote wordt niet meer weergegeven.

Ik maak erg veel gebruik van OneNote (2010) dat als een kladblok functioneert voor tal van projecten.
Nu kan ik t niet meer vinden in mn programmalijst en zelfs in de map van MS Office staat het niet in de lijst waar de andere pakketten wel gewoon vermeld staan. Via SideNote, in de werkbalk rechtsonder, kan ik wel weer folders openen en ze terug stellen op normal view en daar staat dus gewoon alle notebooks nog gewoon zoals ze waren. Dus ik ben bang dat mijn pc zo lek is als een mandje, wat ik niet had verwacht zo snel na t loslaten van XP door Microsoft. (Is het dat, een vervelend geintje van een hacker? Of hoe verdwijnt plots een veelgebruikt programma uit de lijst.)

Een aantal vragen:

1.) Hoe krijg ik OneNote weer gewoon terug in de lijst met programma's?

1.b) Hoe maak ik eventueel een snelkoppeling van het programma of de desktop?

2.) Wat moet ik doen om dit soort k**geintjes tegen te gaan, als ik gebruik wens te blijven maken van deze oude laptop met XP?

3.) Hoe kan ik in t algemeen zorgen dat data gebackupt is, hoe kan dat automatisch zonder dat ik er actief dagelijks iets aan zou moeten doen?

Kan iemand me helpen met vooral de eerste vraag of waar vind ik meer info?
Bij voorbaat hartelijk bdankt!

Vr.groet, Erwin

Voor die backup zou je een taak of een script kunnen laten lopen, die een programma aanroept die de backup op een externe schijf opslaat.
moet je laptop wel aan staan op dat moment of je moet een script op nemen in je opstartmenu, die gaat lopen net als je opstart (of als je afsluit, wat logischer is..).
Zoek op die manier even met google, er zijn vast mensen die dit compleet uitgezocht hebben..

Hallo Erwin. Probeer je te helpen. Nou dat kan toch eigenlijk helemaal niet. :P

Is je Office-installatie misschien beschadigd? Werken word en excel wel.

Werken je Office programma's niet juist meer?

Probeer dan de Office installatie te herstellen voordat je de installatie ongedaan maakt en de installatie opnieuw uitvoert.

Windows XP (alleen voor Office 2010).

Klik op Start > Configuratiescherm > Software.

Klik op het Office programma dat je wilt herstellen en klik vervolgens op Wijzigen.

Ga op een van de volgende manieren te werk:

Klik in Office 2010 op Herstellen > Doorgaan.

Mogelijk moet je de computer opnieuw opstarten nadat het programma is hersteld.

Gewoon proberen.

Laatst bewerkt:
Oeps, topic 2x aangemaakt.:confused:

Ik heb icoontje rechtsonder ingesteld dat die t programma rechtstreeks opent en alle content staat er nog gewoon. Maar waarom het programma niet meer in de lijst staat is me een raadsel. Ik moet CD nog ergens hebben, maar verwijderd herinstallatie niet de content van de bestanden?

Thanks guys!

In de lijst met software staat alle Office in zn geheel en niet de afzonderlijke programma. Die doen t allemaal nog gewoon en OneNote zelf dus ook, maar ik moet t nu alleen via het icoontje rechtsonder openen (ik heb t zo ingesteld dat t OneNote direct opent). Ik zal dat herstellen ns proberen en anders het programma herinstalleren. Ik hoop alleen dat mn eigen content daardoor niet verdwijnt.

Hartelijk dank!
vr.groet, Erwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan