ones and for all: USB naar FIREWIRE 400.. kan het wel of niet voor je PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

chielkleiman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Beste lezer(s)

Hopelijk kan iemand mij definitief uitsluitsel geven over dit onderwerp.
Ik heb er, op dit forum, meer over gelezen maar ben niet helemaal overtuigd.

Situatie:

Ik wil mijn Tacam FW1804 (een externe geluidskaart waar ik instrumenten aan kan hangen) aansluiten op een laptop. Deze laptop heeft geen ruimte voor een firewireslot maar de Tascam heeft firewire aansluiting.
voordat ik reacties ga krijgen over dat ik had moeten checken wat voor een aansluiting ik koop: Thuis hangt deze Tascam aan mijn PC. De laptop is van de toetsenist van mijn band die wat effecten gaat aansturen voor zang en gitaar.

Nu heb ik gelezen, gehoord (maar nog niet echt gezien) dat er naast kaartjes voor in de laptop er ook kastjes/adaptoren zijn met aan de ene kant firewire en de andere kant USB.
Kabels die op internet voor onder de tien euro worden aangeboden lijken mij niet te werken (ivm met het verschil in protocollen).

Iemand ervaring? tips?

Als dit namelijk niet kan moeten we een laptop gaan aanschaffen en ik wil het toch zeker weten eer ik zo�n uitgave ga maken.

alvast hartelijk dank,

groet,

Chiel

Het zal lastig worden vrees ik. De enige verloopsets die ik zo snel vind staat al expliciet bij vermeld dat het niet in alle gevallen zal werken. Probeer desnoods eens zo'n goedkope kabel. Werkt het dan heb je geluk gehad.

to: FTWLTG :

zoals ik al in mijn beschrijving aangaf is er geen ruimte voor een kaart.

To: RogerS
Kabel lijkt mij niets te doen.. een kabel zet geen protocollen om.. toch... een 10tje kan ik wel missen:)

to: TheKnight
4-Port USB 2.0 Hub and 3-Port FireWire™ Combo Hub: volgens mij is dit een splitter. en moet er dus wel een firewire aansluiting zijn...

wat apple betreft. sorry vergeten te vermelden.. het is geen apple

niemand ervaring met een échte converter? ala 70 - 100 euro??

p.s. Wel heel fijn dat er snel reacties komen.... geeft hoop! :D

groet

Chiel

Laatst bewerkt:
Een echte convertor ken ik hiervoor niet. Maar naar ik aanneem zal deze mogelijk eenzelfde probleem kennen als de kabeltjes.

Vergelijk het even met het omzetten van een videosignaal. Dit is verkeer in 1 richting en goed te doen. Kwestie van aanpassen van het signaal. Echter firewire en USB hebben 2 richting verkeer. Zo meld het aangesloten apparaat van welk type het is. Met name dit stuk is lastig om perfect te kunnen vertalen. Daar komt nog bij dat je dan afhankelijk bent van hoe goed alle fabrikanten zich aan de specificaties van USB en firewire hebben gehouden. Hier gaat het met name bij dit soort dingen mis.

Wat je ook kunt proberen is of bijvoorbeeld een winkel als Paradigit deze convertor voor je heeft. Je mag alle artikelen binnen 14 dagen retourneren. Kun je dus rustig even uitproberen.

Ik heb het advies van RogerS gevolgd en paradigit gemaild met de vraag wat zij te bieden hebben.
Ik ben benieuwd al moet ik zeggen dat ik bang ben dat het gewoon niet bestaat. Toch vreemd... als we robots kunnen leren zelf na te denken en nanotechnologie in de wegen verwerken.... maar usb naar firewire is te lastig :P De vraag is er volgens mij wel. In de winkels waar ik kom is de vraag bekend.

Ik hoop dat er nog iemand met een oplossing komt!!!

bedankt voor de reacties

Chiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan