• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ongeblokkeerde cellen in excel vullen met een nummerieke waarde

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ropw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropw

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2017
Sub CelKleuren()

For Each cl In ActiveSheet.UsedRange
If cl.Locked = False Then cl.Interior.Content =
Next

End Sub

wil gewoon een puntentelling voor een quiz uittesten
ik zag bovenstaande voorbijkomen voor een kleurtje en ik dacht zoiets met een waarde (liefst nog met een random tussen 1 en 5)
groet rop

Goedenavond Rop,

Ik snap niet wat je vraagt. kan je dat wellicht verduidelijken met een voorbeeldbestand en wat meer uitleg?

test

tijd gelkeden dat ik op het forum was, ik zoek even de mogelijkheid om een bestand te plaatsen. momenteje geduld ....

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bestand plaatsen is gelukt, top! Nu nog de wens! Wat wil je precies?

de groene velden worden ingevuld, alleen de antwoorden die correspondenderen met bovenaan 'het juiste antwoord" maakt dat excel een punbt toekent (zie de verborgen rijen). Nu wil ik als test overal letters of cijfers ingevuld zien, om te zien dat de totalen kloppen. hoop dat ik wat duidelijker ben nu.
Dus nog even de eerste vraag kan zijn: welk brood is gezondst ? 1 krentebol 2 maanzaad 3 roggebrood als een antwoord overeenkomt met het juiste antwoord dan krijgt dat team 1 punt voor die vraag.
Nu wil ik alle vragen ingevuld ziewn met en zonder goede antwoorden. bedankt alvast

ziet er goed uit. volgens mij werkt dit voor mij. ik stoei nog even omdat het systeem mekkert dat de macrobron niet te vertrouwen is. bedankt emields en sjonr. morgen ga ik verder studeren.

mwt een kleine aanpassing in vba werkt het (en met een waarde in B1 ) bedankt

Sub Macro1()
ActiveSheet.Unprotect
For Each cl In Range("d7:aj46")
If Not cl.Locked Then cl.Value = Range("b1").Value
Next
ActiveSheet.Protect
End Sub

als je het zo doet mag zelfs activesheet.unprotect en protect er uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan