Ongebruikt geheugen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

mhvdb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2004
Hallo,

Ik heb een Fujitsu Siemens PC tower. Vorige week heb ik een extra RAM geheugen (Kingston DDR 2100 256MB) geinstalleerd. Totaal heb ik nu 512 MB aan RAM geheugen. Heel Fijn!
Echter mijn PC is niet veel sneller in het verwerken van opdrachten. Tevens kwam ik er achter dat mijn PC effectief maar 64MB als werkgeheugen heeft. Als ik namelijk mijn PC opstart zie ik kort de specificaties van mijn PC en tevens vermeld RAM 64.0MB. Dat zou eigenlijk 512 MB moeten zijn.
In Windows XP home edition staat wel RAM 512MB (eigenschappen, mijn computer).

Wie kan mij vertellen wat er mis is en hoe ik dit alles kan herstellen.

Graag jullie reactie. Alvast bedankt!!

Groet,

Marcel van den Bosch

zet alleen het nieuwe geheugen er eens alleen in als dat niet de 256mb aan geeft kan je mobo er niet mee overweg en is dus niet geschikt voor dit type geheugen

Heb je het niet toevallig over je videokaart. Kijk eens voor de zekerheid in je configuratiesysteem onder systeem. Daar staat de hoeveelheid geheugen vermeld.

geheugen is goed 512MB je zult dit niet merken kwa SNELHEID van de dingen die je doet althans dat denk ik als je windowsNT hebt (of 2000/XP/2003) kun je even CTRL ALT DEL doen dan staat er ergens een metertje een paar streepjes met een groen balkje dit geeft aan hoeveel MB geheugen er gebruikt word als dit onder het bedrag van geheugen wat je hebt blijft bijvoorbeeld 300MB dan is het goed komt het erboven is het beter wat meer aan te schaffen maar de HOEVEELheid geheugen heeft verder niets met de snelheid van je systeem te maken (als je te weinig hebt word hij wel ONTZETTEND sloom maar dat is wat anders) voor een snellere pc moet je een betere CPU gaan kopen

vriendelijke groet Charrel

Nog niet echt de oplossing gehoord

Dank voor jullie reactie. Ik moet het kennelijk nog wat gedetialleerder uitleggen.

Ik heb een Fujitsu Siemens, Pentium 4, 1.7Ghz. Nu dus 512 MB. Voor de rest goede specificaties die een FS PC kunnen ondersteunen voor optimale performance. Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr............... Ondanks dat ik het werkgeheugen heb opgehoogd tot 512 MB loopt mijn PC voor geen meter. Althans langzamer dan wat je van een soortgelijke PC mag verwachten. Heb een benchmark gedaan met een collega.... zelfde PC en specificaties alleen loopt effe wat rapper.

Wie heeft er een idee?

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Groet.
M.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan