Ongedaan maken formateren CD kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

PascalS

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2001
Een kennis van mij heeft per ongeluk zijn CF kaart in zijn Canon fototoestel geformateerd (hij wilde het formaat wijzigen..ahum..:8-0: En als dan alle foto's weg zijn, dan mag ik komen redden. Weet iemand of het mogelijk is om op een geformateerd cf kaart de foto's terug te halen? En zo ja, hoe dit eventueel moet. Nadat hij de kaart geformateerd had, heeft hij meteen de kaart uit het toestel gehaald en er niks meer mee gedaan.
Alvast bedankt voor de moeite.

ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij kun je niks meer terug halen van die foto's :( met formateren verwijder je perminent gegevens...

Ik heb al gezocht op het ongedaan maken, en heb wel een aantal websites gevonden die claimen dat ze ook geformateerde cards kunnen herstellen. Zou dat dan niet kloppen? Misschien dat er iemand ervaringen mee heeft.

Laatst bewerkt:
@Devilish.
Je het er geen naam bij staan dus weet ik niet of die van mij er ook tussen staat.

Misschien is RescuePro nog een optie om je bestanden terug te halen.

En hebben jullie misschien ook ervaringen met deze programma's met betrekking tot het terughalen van fotos na eerst geformateerd te hebben?

Euhm..vast niet, want normaal snapt iedereen dat formateren niet zo slim is. Maar hij is op vakantie en is behoorlijk radeloos, maar ik kan en durf hem moeilijk 100% zekerheid te geven dat het lukt, om hem gerust te stellen.

Trouwens wel al bedankt voor jullie snelle reakties!
En hij heeft trouwens een Canon. Ik weet niet of die camera's allemaal verschillende manieren van formateren hebben.

Ik heb het probleem min of meer opgelost met PC inspector. Het is een nederlands programma, dat is dus wel makkelijk, en daar kon ik 85 procent van de fotos die verwijdert waren na het formateren mee terug halen.
Dankjewel voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan