Ongedaan maken WMP als standaard ripper

Status
Niet open voor verdere reacties.

testkees

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2003
Hallo allen!

Ik heb niets kunnen vinden in het archief, dus ik hoop dat iemand van jullie het antwoord weet!

Mijn vriendin had per ongeluk aangevinkt dat Windows Media Player (laatste versie) de standaard ripper moest worden voor cd's. :confused:
Nu heb ik daar een ander programma voor, maar telkens als ik nu een cd laad, dan komt de MediaPlayer tevoorschijn met zijn ongewenste rip-service....

Waar kan ik deze instelling ongedaan maken?

Met vriendelijke groeten,

Kees

Nou weet ik het niet zeker maar als je de WMP opent, daarna na de opties gaat in het menu extra boven in.
dan tabblad muziek kopieeren en daar het vinkje weg haalt bij "cd kopieeren bij plaatsing in station".
Dat zou nog wel een de truc kunnen zijn.

He JJW!

Dank voor je snelle reactie, maar helaas stond er nog geeneens een vinkje op de plaats die je aangaf.
Ben bang dat dit eerder ergens in de registry opgelost moet worden, want het het blijft natuurlijk wel een windows product...... die zijn doorgaans niet zo scheutig met info hoe je er weer vanaf komt.....

Dus de vraag staat weer open; probeert u maar!:(

Wanneer je XP hebt, kun je naar Start---> Programmatoegang en instellingen------>aangepast en dat kun je daar het een en ander aanvinken.

Succes,
Fonz :thumb:

Hallo A.J.!

Ik heb idd XP professional.
Na "instellingen" kan ik alleen kiezen uit Configuratiescherm (bij die opties staat geen "aangepast" o.i.d.), Netwerkverbindingen, Printers & Faxapparaten of Taakbalk en Menu Start.

Het wordt nu al spannend....... Wie weet raad? :D

Het staat onder Configuratiescherm.
Wanneer je daar op klikt, kun je je voorkeurapparaten aangeven. Zowel van MS of van een ander. Goed kijken.

Fonz
:thumb:

Ehmmmmm..... met de beste wil van de wereld hoor.....
Ik heb XP met de de klassieke weergave ingesteld.
Dus niet die onlogische XP-indeling, maar het startmenu zoals gewend van W98 etc.

Na Configuratiescherm krijg ik dan die hele waslijst met opties, van Adobe Gamma t/m Toetsenbord.

In die hele lijst geen optie AANGEPAST of VOORKEURSAPPARATEN.
Het staat op alfabet, dus ik kan het niet missen gewoon!

Gr,
Kees
:o

En het is ook niet IN configuratie scherm, maar wanneer je dan op start klikt ONDER configuratiescherm.

In WMP
extra ---> optie's---> muziek Rippen-----> CD rippen bij plaatsing in station ----> Uitvinken..

Googlingonzo
die optie is door jjw al aan het begin geopperd, maar daar stond helaas al geen vinkje.....
Toch bedankt voor het meedenken!

A.J.
Ik heb het klassiek menu verwisseld voor het xpmenu.
Dan staat er onder het Configuratiescherm de optie "Programmatoegang en -instellingen".
Daar staan in inderdaad een aantal opties zoals bijv. "kies een standaardmediaspeler", "kies een standaardbrowser", maar nergens een optie als "kies een speler/apparaat om cd's mee te rippen".

Helaas vraagt mijn eigen ripper niet of ik hem als standaard wil configureren voor het rippen van cd's.
De WMP vraagt het eenmalig en daarna blijft dus de vraag; waar kan ik het uitzetten of wijzigen?

Komt u maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......

:rolleyes:

Ik denk dat jij iets van je PC vraagt wat moeilijk uit te voeren is.
WMP is een programma met een hele hoop "toeters en bellen".
Een aantal van die "toeters" wil jij niet.
Ik denk dat je dan andere programma's moet gaan installeren om al die "toeters en bellen" van WMP te vervangen.
Ik gebruik zo'n 4 verschillende afspeelprogramma's die bijna allemaal hetzelfde doen. Maar met de nadruk op bijna. Degene die ik het meest gebruik heeft mijn voorkeur en die staat dus aangevinkt. Wanneer ik de andre wil, zal ik even iets meer handelingen moeten verrichten.

Succes,
Fonz :thumb:

Tja...... dat geloof ik toch niet zo.
Het blijft een pc en die werken met opdrachten.
Dat het niet in de GUI terug te vinden is, wil niet zeggen
dat de keuze niet gemaakt kan worden....
Bij veel programma's is een eenmaal gemaakte keuze naderhand terug te zetten. Menu-opties zijn dan de simpele, gebruikersvriendelijke versie van het register.

Microsoft staat erom bekend dat ze niet echt veel interesse hebben in de gebruiker, dus daarom blijf ik erbij dat dit in de registry vrij simpel veranderd kan worden door een 1 in een 0 te veranderen, alleen weet ik dus niet in welke sleutel.

Dus registry-kenners, wie heeft de oplossing?

Gr,
Kees

I'm so sorry TestKees, had dus niet goed gelezen:o (heb ik wel's)..

Als je nu eens de autostart functie van je cd stations uitzet..

Of via Windows programma's toevoegen verwijderen WMP eens even eruit gooit.. Dan een tijdje wachten en dat andere programma gebruiken.

Best kans dat na een paar schoonmaak beurten de optionele register instellingen van WMP verwijderd zijn.

Want als de genoemde functie uitgevinkt is moet er in het register toch nog wat vast hangen.
Ga daar eens zoeken naar media player entry,s by local machine, maar denk eerder dat het een current user setting is..

Je kan ook nog indien het een Current_user setting is een nieuw account aanmaken en alles van Doc and Settings daar op overzetten en met een schone lei beginnen. Das niet zo moeilijk als je niet te veel aangepaste settings en tweaks hebt uitgevoert..(daar heb ik dacht ik wel een linkje voor) en druk je in media player op F3 zet je de gehele collectie zo weer terug in media player bij je nieuwe account.

p.s.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer

hier staat een hele was lijst zoek maar eens met me mee:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan