Ongedefiieerde functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isabelle Sels

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2010
Hoi,

Ik probeer een veld aan te maken in een query met de functie "Right" om de 6 laatste cijfers uit een telefoonnummer te halen.
Right([KL-Telefoon];6), als ik dan de query wil laten uitvoeren (weergave) krijg ik de volgende foutmelding:
De expressie bevat een ongedefinieerde functie Right.

Ik werk momenteel met access 2013, en ik weet dat ik in vorige versies hier geen probleem mee had.

Alvast bedankt voor uw reactie

mvg
Isabelle

Laatst bewerkt:
Dit soort foutmeldingen krijg je doorgaans als er iets heel anders aan de hand is, en de melding heeft dus meestal niks met de functie (Right in dit geval) te maken. Je zou eens kunnen controleren of er ontbrekende verwijzingen zijn in je bibliotheken, en als je toch in het VBA venster zit, de db kunnen compileren. Dat laatste vindt dan meestal wel een functie die ofwel een bibliotheek gebruikt die niet is geladen, ofwel verwijst naar een bibliotheek waar een fout mee was. Dat laatste zie je dan in het menu <Verwijzingen>.

Beste OctaFish,

Er was inderdaad een bibliotheek waar een fout mee was nl iets mee de calender ocx, die gaf een melding ontbreekt. door deze uit te schakelen werken de functies nu wel

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan