Ongekent probleem !

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandrovp

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2003
Berichten
103
Hey,
Ik heb al vele keren xp geinstalleerd op verscheidene pc's.
Deze keer ben ik iets tegen gekomen waar ik geen raad mee weet.
Als ik via dos formateer en daarna de installatie begin (via /i386/winnt.exe), krijg ik een scherm waarin hij begint te installeren. Ik krijg dan ook de melding, "setup is bezig met bestanden te koppieren.", maar na een bepaalde tijd doet ie niks meer en de scherm blijf er nog steeds.
Als ik dan reset en de instal-cd erin laat begint de eigenlijke installatie van windows xp.
Alles lijkt goed te gaan, dan vraag ie wat ik wil doen.
Ik antwoord met begin installatie.
Opeens krijg ik deze rare melding. => "Setup kan de gebruiksrechtovereenkomst voor eindgebruiker (eula) niet vinden".

Weet iemand wat ik moet doen?
 
Waarom formateer je onder Dos?
De Windows XP CD-ROM is bootable.
Als je de CD in je speler stopt en je pc opnieuw opstart vraagt die als het goed is of je van cd wilt starten.

Vervolgens volg je de instrucies op het scherm.

Als die niet van cd wil starten moet je in de bios de boot volgorde aanpassen.

Je krijgt op een gegeven ogenblik de vraag waar je Windows wilt installeren. Verwijder dan de partie, maak hem weer aan en geef een enter. Hierna wordt de harde schijf geformateerd en geinstalleerd met Windows.

Succes :thumb:
 
Je hebt gelijk.
Ik ben het veel te ver gaan zoeken.
Ik zal het eens zo proberen.
Ik zal je op de hoogte houden.
Maar goed dat er nog mensen zijn die er verstand van hebben hé, anders zat ik nog een tijdje te kl*ten.

bedankt
 
Het lukt niet !

Hey, het lukt niet.
De cd start niet automatisch.
Als ik eerst formateer met dos en daar met die winnt start gaat het wel.
Maar dan krijg ik die foutmelding van de gebruiksrechtovereenkomst.
Ik heb ook iets ontdekt ivm die harde schijf.
Ik formateer telkens maar 8gb terwijl de schijf 30 gb is.
Ik zie die andere partitie met fdisk, maar ik kan die niet verwijderen.
Echt rare boel.
Ik denk da ik best de hd eruit haal en in een andere pc steek om die te formateren en de partities te wissen.
Kent je een goeie (gratis) programma ervoor.
Want ander pc werkt met win millenium.
Sorry voor de moeilijke vragen.
 
Bij het starten van je PC druk je op "Del" of "F2" toets om het "configuratiescherm van de bios zichtbaar te maken.
Het kan ook een andere toets zijn, maar meestal is het een paar seconden zichtbaar.
Als dit te snel gaat gebruik dan de Pause/Break toets en de enter toets om het op je gemak te lezen.

Als eenmaal de bios zichtbaar is ga je opzoek naar de "Boot Sequence" of "Boot volgorde" of iets van deze strekking.
Zet als 1e boot apparaat je cd-rom station en als 2e je harde schijf. F10 om de veranderingen op te slaan.

Nu zal de Windows XP wel van CD willen starten.
:) :)
 
opgelost

Het is gelukt.
Ik heb eerst win Me erin gezet en dan xp geinstalleerd.
Bedankt voor de hulp.
 
F8 accoord wil niet bij mij

Hallo,

Ik wil ook formatteren met de CD, maar als ie vraagt voor accoord met F8, dan kan ik drukken wat ik wil, maar toetsenbord en programma reageren niet, wat moet ik hiermee?

Alvast bedankt en
M vr gr.
Carla


Geplaatst door edc
Waarom formateer je onder Dos?
De Windows XP CD-ROM is bootable.
Als je de CD in je speler stopt en je pc opnieuw opstart vraagt die als het goed is of je van cd wilt starten.

Vervolgens volg je de instrucies op het scherm.

Als die niet van cd wil starten moet je in de bios de boot volgorde aanpassen.

Je krijgt op een gegeven ogenblik de vraag waar je Windows wilt installeren. Verwijder dan de partie, maak hem weer aan en geef een enter. Hierna wordt de harde schijf geformateerd en geinstalleerd met Windows.

Succes :thumb:
 
Geplaatst door Carcelia
Hallo,

Ik wil ook formatteren met de CD, maar als ie vraagt voor accoord met F8, dan kan ik drukken wat ik wil, maar toetsenbord en programma reageren niet, wat moet ik hiermee?

Alvast bedankt en
M vr gr.
Carla
Heb je misschien een multimedia toetsenbord? Daar moet je eerst de F-lock toets (oid) indrukken om de functie toetsen vrij te geven. Daarna werkt F8 normaal.

http://www.clubic.com/photo/00031795.jpg
is een voorbeeld van een microsoft multimedia keyboard, de F-lock toets zit daar rechtsboven.

Vr.Gr. Egel.
 
Nog even een toevoeging; misschien handig voor een volgende keer:

Als je via DOS en /i386/winnt.exe gaat installeren, zorg dan dat je ook het programma SMARTDRV.EXE hebt draaien.

Zonder dat programma kan het kopieren van de bestanden inderdaad tussen de 2 en 6 uur duren. Er moeten nl duizenden bestanden worden gekopieerd, uitgepakt en in de juiste map worden geplaatst. DOS kan maar 1 bestand tegelijk afhandelen, tenzij SMARTDRV is geinstalleerd.

Smartdrv werd vroeger bij DOS en de eerste versies van Windows geleverd. Bij XP zit het standaard niet, dus je zult ff op zoek moeten. Zorg wel dat de versie die je gaat gebruiken ook hoort bij de DOSversie die op je opstartdiskette staat, anders krijg je een foutmelding.

;)
 
yes yes yessss

Hoi,

Lag inderdaad aan dat knoppie. Een van de kids erop gedrukt denk.
Ben trouwens van 9 - 23 u bezig geweest met formatteren, wat een crime is dat toch. Windows wilde telkens niet doorstarten na de laatste minuut van de installatie. Of doet er heeeel lang over. Ben wel 3x bezig geweest.
Maar gelukkig door je tip gelukt, thanks :-D

Groetjes,
Carla
 
Windows® XP Home Edition Hulpprogramma: Setup-diskettes voor opstarten en installatie.
Windows XP Home Edition met Service Pack 1 Hulpprogramma: Setup-diskettes voor opstarten en installatie.

"Met een Windows XP-opstartdiskette kunt u op computers zonder zelfstartend cd-rom-station een volledig nieuwe installatie van Windows XP uitvoeren. De opstartdiskette laadt automatisch de juiste stuurprogramma’s voor het cd-rom-station waardoor Setup wordt gestart."

~/~

Geplaatst door Carcelia: Lag inderdaad aan dat knoppie.

Maar niet aan de kids! ;):) Na elke start moet de F Lock opnieuw ingedrukt worden voordat de funktie-toetsen het doen.

Maar met IntelliType Pro 5.2 van microsoft zijn de multimedia-toetsen naar wens in te stellen. Je vindt het op deze pagina. Zie ook plaatje / bijlage.


Vr.Gr. Egel.
 

Bijlagen

  • itp5_2eng.gif
    itp5_2eng.gif
    33,5 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan