Ongeldig argument, fout 3001

Status
Niet open voor verdere reacties.

myfirstaccess

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Hallo,

ook ik heb last van melding ongeldig argument. Is hier een algemene oplossing voor?

Mijn situatie. ik maak in Access via ODBC een gekoppelde tabel uit ons ERP systeem. Via een Tabelmaakqry heb ik daar een tabel van gemaakt. tabelmaakqry omgezet naar add qry. daarnaast een del qry gemaakt. Een macro gemaakt bestaande uit qry openen 'del qry' en qry openen 'add qry'. Kortom ik maak de gekoppelde tabel off line beschikbaar en via de macro kan ik hem updaten.

Nu kan ik de macro iets van 10 x goed gebruiken en vervolgens krijg ik de ongeldig argument melding. start ik de db of pc opnieuw op dan heb ik soms weer even geluk en kan ik het weer enkele keren gebruiken. lijkt erop dat de grootte van de tabel ermee te maken heeft hoe vaak ik het goed kan gebruiken (bijv. kleine tabel ong. 10x, grote tabel 4x). Daarnaast lijkt het zo dat wanneer ik deze melding 1x in een db heb gehad, de db ermee besmet is. Kan dit kloppen?

Wie kan me helpen?!?!

Gr Ron

Het kan zijn dat je macro niet goed wordt afgesloten en dat er het een en ander blijft hangen. Dat stapelt zich op tot die foutmelding.

Nu gebruik in nooit meer dan twee macro's (Autoexec en Autokeys) en doe ik alles met VBA. Dat is eenvoudiger te debuggen.

Het zou ook nog kunnen dat je database corrupt wordt.
Compact en Repair je database.

HTH:D

Ik heb dat ook al meegemaakt.
Vermits ik er te weinig van weet, zegt mijn "gevoel" me dat het iets te maken kan hebben met beschikbaarheid van het systeem bvb. veel geminimaliseerde vensters, background processes, beschikbaarheid van de server etc...
Memovelden met grote inhoud lust Access ook niet graag naar mijn gevoel.
Ik ben het eens met Guus: compact en repair biedt dikwijls een oplossing bij dit soort probs
mvg

Laatst bewerkt:
3001

Hoi,
bedankt voor jullie reactie. Ik zal het eens grondig testen! Ben heel benieuwd want deze melding hangt me al behoorlijk de keel uit. Ik wil zo graag bouwen en dan dit... :-)

Je horen het nog!

3001

Hallo,
ik heb eea getest en het zit hem niet in de macro. Als ik de onderliggende qry's draai gebeurt het ook. Compact en repair helpt echter gewoon! De melding is nog niet teruggekomen, maar in dat geval heb ik een oplossing!

Bedankt allen!

Gr Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan