ongeldige bestanden gevonden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rozenknopje

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
Mijn echtgenoot heeft hier een pc waar Win98 op staat en bij het opstarten doet ie automatisch schijfcontrole... echter na 94% krijgt hij melding dat hiij ongeldige bestanden gevonden heeft en vraagt hij wat ermee te doen "opslaan", "wissen",of overslaan.
Hij kan echter geen enkele optie bedienen. Kan ik de PC die schijfcontrole laten overslaan zodat die niet start of schijfcontrole onderbreken zodat de PC gewoon opstart zonder schijfcontrole. Of heeft er iemand een ander idee?

Alvast bedankt,
Karen

Ja annuleren is altijd beter, wat heb je aan gedeeltelijk herstelde bestanden? Toch moeten de ongeldige bestanden gevonden worden.

Je lost dus twee problemen op, eerst de ongeldige bestanden. Als je daar wat aan doen kunt dan voorkom je problemen in de toekomst. Soms kunnen die bestanden gemakkelijk gevonden worden. Je hebt mogelijk vele honderden ongeldige lege bestanden met de extentie .tmp in de Windows map. Mogelijk zie je ergens iets vreemds. Misschien meldt Scandisk wel waar die ongeldige bestanden precies staan. Best mogelijk dat het een schijfbeschadiging is. Een hele partitie kan dan op den duur onbruikbaar worden. Voor jullie gegevens is dat heel ernstig want juist als je ScanDisk of een ander programma draait en denkt de boel te repareren wordt de schijf onbruikbaar. Laat dus niet zomaar sporen en sectoren repareren. Het zou kunnen gaan om een fout waarbij de kopie van de masterbootrecord kan worden teruggezet maar laat in ieder geval een programma er naar kijken als je zelf niet kunt vinden. Houdt backups van belangrijke gegevens achter de hand!

Scandisk bij het opstarten kan als volgt worden uitgezet.

Start > Uitvoeren > Msconfig > Geavanceerd > Scandisk uitschakelen na verkeerd afsluiten.

Of: Het Msdos.sys tekstbestand aanpassen. Voeg toe: AutoScan=0 bij de [Options] sectie. Voor het bewerken van Msdos.sys moet je het verborgen bestand in de hoofdmap zichtbaar maken en tijdelijk de attributen bij Eigenschappen in het contextmenu weghalen

Sorry voor het late antwoord! :confused:

Heel mijn toetsenbord werkt niet tijdens scandisk, maarja... Heb het iniedergeval uitgeschakelt.

Bedankt voor de hulp!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan