Ongeldige gegevens indeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

gcjvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
164
Dames en heren,
Ik heb wat aanvullingen gemaakt in VB code. Alles getest en het werkte.
Nu heb ik de applicatie afgesloten en daarna opnieuw opgestart.
Nu krijg ik plotseling een melding : Ongeldige gegevens indeling. Ik ben ten einde raad, want vanavond komt men het systeem ophalen.
Wat kan er aan de hand zijn?
apestaart
 
Te oordelen naar jouw uitgebreide, gedetailleerde informatie: er kan van alles mis zijn.
 
Database corrupt.

Hallo SNB,

Het ziet er naar uit dat de database corrupt is.

Wat was de situatie.

Ik heb wat aanvullingen in de code geschreven in een Design Master van een replica groep. (3 stuks in de replica). Ik heb met name code toegevoegd voor het openen, wegschrijven en terughalen van Word documenten, met variabele velden.

Het blijkt nu (gisteravond) dat met name de Module1 problemen geeft. Deze is niet meer te opnenen. Wat ik heb gedaan is een nieuwe module gemaakt met de code van Module1.
Daarna heb ik Module1 verwijderd. Platsklap bleek dat ook al mijn formulieren waren verdwenen. Die heb ik proberen te importeren uit de back up maar dat lukt niet nier.

Ik denk dat er niets anders opzit dan de back-up Design Master te maken en opnieuw te beginnen.

Wellicht dat e.e.a. wordt veroorzaakt door het feit dat ik ACCESS 2003 heb en de indeling volgens de Access 2000 formaat.

Ik neem aan dat je het er mee eens ben dat ik een nieuwe DesignMaster moet maken.

Apestaart
 
VBA project niet meer te openen.

Hallo SNB,
Ik zit nog steeds met het bovenstaande probleem.
Als ik de database opstart in Access 2007 krijg ik de melding zoals te zien is in de bijlage. Echter wat ik ook doe ik kom niet in de VB code zoals wordt voorgesteld.
Met Shift opstarten helpt niet, Op OK drukken en op anuleren drukken help niet. De melding krijg ik ook niet weg. Er rest niets anders dan via taak beheer het proces te beeindigen. En dat is natuurlijk een doodzonde.

Zijn er nog andere mogelijkheden om toch bij de code en de data te komen?

Apestaart
 

Bijlagen

  • foutmelding.JPG
    foutmelding.JPG
    57,5 KB · Weergaven: 47
gcjvanbeek,

Ik sla het altijd eerst onder een andere naam op, zodat je nog terug kunt naar de oude situatie.
Nu maar hopen dat men je nog kan helpen om je werk te redden.

Suc6
 
Data gered

Het is me gelukt de gegevens te importeren in Excel. Aangezien ik ook nog een ouder back-up heb van de geschreven toepassing heb ik daarin vanuit Excel de data weer kunnen importeren. Even wat Queries gemaakt om de verschillen te zoeken en toe te voegen. Alles is gelukt!
Wat me wel nogsteeds zorgen baart is dat de toepassing zomaar corrupt kan worden.
Na veel gezoek bij MicroSoft kwam ik tegen dat dit inderdaad kan voorkomen, wanneer onder Access 2003 een dataformaat van Access 2000 wordt gebruikt.

Mijn volgende aktie zal dus worden de database te converteren naar een Access 2003 formaat.

Het blijft natuurlijk belachelijk dat ik gedwongen wordt om Access 2003 te blijven gebruiken, omdat synchroniseren van twee laptops met een Access toepassing met 2007 niet mogelijk is.

Ik zoek nu eigenlijk een mogelijkheid om Access op een server te draaien, waarop 3 personen gelijktijdig mee kunnen werken. (niet in hetzelfde netwerk).

Ik ga hiervoor een nieuwe vraag aanmaken

Bedankt voor zover.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan