Ongeldige Ip-configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kroepos

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2014
Hey allemaal, waarschijnlijk plaats ik dit op de verkeerde plaats maar ik kon geen bijbehorend sub-forum vinden. Ik kwam vandaag thuis na school en wou even lekker gamen. Maar tot mijn verbazing stond er dat mijn netwerk nu opeens een Onbekend netwerk was. Nu blijkt het dus dat mijn hele ip-configuratie weg is en ik weet mij er geen raad mee. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die dit probleem eerder hebben gehad en hoe hun het hebben opgelost. Mijn internet provider is KPN en ik heb een Experia Box.

Mvg,

Fabian

Eerste wat ik in dergelijke gevallen dan doe is:
a. Open Apparaatbeheer (= devmgmt.msc )
b. Klik Netwerkadapters open, klik op de adapter die van belang is (de bedrade als ik bedraad verbonden ben, de draadloze als ik draadloos verbonden ben) en druk de Del toets in. Zet niet het vinkje dat ook de driver wordt verwijderd.
De adapter is dan gedeïnstalleerd. Herstart daarna de pc/laptop, laat die de verwijderde netwerkadapter opnieuw herkennen en instelleren en kijk daarna of je dan wél een geldige ip-configuratie hebt/krijgt.

Tijs.

Het heeft helaas niet mogen baten, ik heb de stappen die je hebt verteld geprobeerd maar het ging gewoon weer terug naar: "onbekend netwerk:beperkt"
Is er niet een mogelijkheid om een soort van vast IP in te vullen?

Natuurlijk kan dat:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
Klik 1x op de netwerverbinding die je gebruikt, rechtsklik er dan op en kies Eigenschappen
Dubbelklik op IPv4 in "Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig" en stel daar een vast ip-adres in dat in dezelfde reeks valt als wat andere pc's/laptops hebben die met dezelfde router verbonden zijn.
Natuurlijk niet een ip-adres gebruiken dat al in gebruik is (bijv. bij je router), stel als subnetmasker 255.255.255.0 in, stel als standaardgateway het lokale 192.168.x.x ip-adres van je router in.
Stel in als DNS-servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Succes,

Tijs.

Het probleem is dat ik dit op alle computers in het huis heb. Ze geven allemaal deze foutmelding waardoor ik dus ook niet het vaste ip adres kan vinden. Is er misschien een manier zodat ik die alsnog te weten kom? Of kan dit misschien ook aan de provider liggen?

Deze informatie had in je start-posting moeten staan. :confused: Bedankt dat je mijn tijd hebt verspild aan een probleem dat je voordeed als beperkt tot 1 computer... :rolleyes:
Zou mogelijk een probleem op je router kunnen zijn, dus eerst eens beginnen met die herstarten.

Tijs.

Router herstart maar het is nog steeds hetzelfde. zou het een probleem kunnen zijn met de bedrading van mijn experia box?

Dat is best mogelijk. Met welke router verbind je pc? Met de Eperiabox of een eigen router (of accesspoint) die daar weer op aangesloten is??

Tijs.

Dan is het eerste wat je moet onderzoeken of de bekabeling er iets mee te maken heeft.

Tijs.

Ik heb de computer beneden nu direct via de experia box aangesloten en die werkt nu. Ik heb nog steeds geen idee waar het aan kan liggen, want heb boven nog steeds dezelfde fout

En wat staat er 'boven'? Een accesspoint, een switch, een router, ...?

Tijs.

Dan eens kijken wat er gebeurt als je de switch er tussen uit haalt.

Tijs.

Het probleem blijft dan aanhouden. KPN had me ook al aangeraden de router te resetten, maar zelfs dat hielp niet. Zal het verstandig zijn een monteur erbij te halen?

Dan zal (waarschijnlijk) de kabel kapot zijn die 'naar boven' loopt.

Sluit eens een laptop aan op de Experiabox op dezelfde LAN aansluiting waar nu nog de kabel op zit die "naar boven" gaat.
Natuurlijk niet de kabel gebruiken die "naar boven" gaat maar een andere.

Werkt dit, dan is de LAN poort van de Experiabox niet kapot en moet het (haast wel) aan de kabel liggen die "naar boven" gaat.

Ook zou corrosie het probleem kunnen zijn. Dus als de laptop-test slaagt de kabel "naar boven" weer in diezelfde aansluiting stoppen en "boven" aan die kabel een pc aansluiten en kijken of het beter gaat. Indien ja, dan was het corrosie, imho.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan