Opgelost Ongeldige kwalificatie op RGB

• Onderwerp starter Onderwerp starter KeBr
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

KeBr

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2016
Beste,

Ik heb een VBA project voor het plaatsen van borders. Hierbij krijg ik echter een ongeldige Kwalificatie op de tekst RGB

Sub Randen()

With ThisWorkbook.Sheets("Projectplanning").Range("R6:R70").Borders(xlEdgeLeft).LineStyle = xlContinous.Color = RGB(255, 0, 0).Weight = xlMedium

End Sub

Je probeert wel héél veel 'opdrachten' in 1 regel te persen. Wat wil je precies? De parameter .LineStyle kan natuurlijk nooit een kleur krijgen. Wél een dikte of vorm. Dus leg even uit wat je wilt zien.

De code zou er zo uit kunnen zien:
Code:
    With ThisWorkbook.Sheets("Projectplanning").Range("R6:R70").Borders(xlEdgeLeft)
        .LineStyle = xlContinous
        .Color = RGB(255, 0, 0)
        .Weight = xlMedium
    End With

Probeer het eens zo:
Code:
Sub Randen()
    With ThisWorkbook.Sheets("Projectplanning").Range("R6:R70").Borders(xlEdgeLeft)
        .LineStyle = xlContinous
        .Weight = xlMedium
        .Color = RGB(255,0,0)
    End With
End Sub
Een macro opnemen kan ook heel handig zijn.

Beste OctaFish en Ahulpje,

Beide codes doen wat ze moeten. Bedankt hiervoor. Is het ook nog mogelijk om dit zo te maken dat dit met een offset om de 7 kolommen (elke maandag bij mij) tot einde van het project in een keer gaat?

Daar heeft Excel voorwaardelijke opmaak voor.

Ik weet niet wanneer het einde van het project is bereikt (k in onderstaande code), maar dat zou ongeveer zo kunnen:
Code:
Sub Randen()
    For k = 18 To 88 Step 7
        With ThisWorkbook.Sheets("Projectplanning").Range(Cells(6, k), Cells(70, k)).Borders(xlEdgeLeft)
            .LineStyle = xlContinous
            .Weight = xlMedium
            .Color = RGB(255, 0, 0)
        End With
    Next
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan