Ongeldige Partitietabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik heb een Image met True image proberen terug te zetten maar het archive bleek corrupt. Daarna kreeg ik bij opstarten XP pro de mededeling >ongeldige partitietabel. Heb geprobeerd XP opnieuw te installeren maar het probleem blijft. Met G-disk de partitie verwijderd, daarna met opnieuw installeren een nw. partitie (C) aangemaakt en geformateerd (NTSF) maar bij opstarten blijf ik de foutmelding krijgen. Op google vind ik de oplossing niet. Wat te doen????
 
Waarschijnlijk is je master boot record corrupt.
Kun je de schijf in een andere computer erbij hangen en zo je bestanden veilig stellen?/
Zo ja dan zou ik dat doen en dan opnieuw formatteren met een mbr reparatie.
 
Of met de XP cd opstarten, en fixmbr draaien, in de repairconsole.
 
Als ik c formateer dan blijft d toch hopelijk intact? Maar waarom gaat het dan niet goed als ik tijdens het opnieuw installeren van de cdrom een nieuwe C-partitie heb aangemaakt die ik vervolgens ook nog eens NTFS heb geformateerd???? Met herstellen heb ik ook fixboot en fixmbr gedaan ook zonder resultaat. Toch vreemd.
 
Dat had je toch al gedaan? de C: geformateerd, wel vreemd dat fixmbr niet werkt.

Probeer het anders eens met een/de opstartflop van 98, met fdisk de niet dos partitie verwijderen, en een nieuwe aanmaken, dan met cd XP cd opstarten, en op die nieuwe partitie, XP installeren.
 
Dat had je toch al gedaan? de C: geformateerd, wel vreemd dat fixmbr niet werkt.

Probeer het anders eens met een/de opstartflop van 98, met fdisk de niet dos partitie verwijderen, en een nieuwe aanmaken, dan met cd XP cd opstarten, en op die nieuwe partitie, XP installeren.

Ik heb met g-disk de partitie verwijderd maar het probleem blijft. Met fixboot en fixmbr herkent xp install de hele harde schijf niet meer. Alleen de uitwendige nog. Heb nu via herstel c geformateerd kijken wat dat doet. Hoe moet je ook alweer formateren zodat c ook opstartbaar wordt???
 
Dat wordt hij vanzelf, aktief maken, heet dat, maare, ben bang dat het probleem blijft.

Doe het eens met een 98 opstartschijf, dan wordt de reserve mbr ook overschreven, denk dat daar die mbr van True Image nog steeds instaat.
 
Dat wordt hij vanzelf, aktief maken, heet dat, maare, ben bang dat het probleem blijft.

Doe het eens met een 98 opstartschijf, dan wordt de reserve mbr ook overschreven, denk dat daar die mbr van True Image nog steeds instaat.

Heb ik gedaan, maar helpt niet. Wat wel gaat is installeren van de cd-rom, als hij opnieuw opstart dan krijg ik dus de foutmelding, maar als ik opstart van een opstartfloppy dan gaat de install gewoon door. Dus op de opstart floppy staat de goede partitietabel, maar waar kan ik die vinden en hoe te kopiëren naar C??. Ben nu nog aan het installeren, kan dus mijn gegevens op D kopieren naar de uitwendige schijf. Maar wil dus alles wel weer normaal hebben draaien.
 
Heb floppy naar C gekopieerd maar dat helpt dus niets. Ik kan nu wel D veiligstellen op de uitwendige schijf. Dan ga ik dus de boel formateren maar ik vraag me af of alles dan goed komt want uiteindelijk heb ik me al suf geformateerd. De vraag nu is dus hoe kan ik het best formateren????

Trouwens en hoe maak ik op een ntfs schijf twee partities zonder Partition Magic ?
 
Floppy naar C: gekopieërd? waarom?

Nog de fdisk /mbr uitgevoerd? vanaf de flop?
En waarom formateer je? het probleem zit in de MBR.

Ik kan er in ieder geval, geen touw meer aan vast knopen.:confused:
 
Floppy naar C: gekopieërd? waarom?

Nog de fdisk /mbr uitgevoerd? vanaf de flop?
En waarom formateer je? het probleem zit in de MBR.

Ik kan er in ieder geval, geen touw meer aan vast knopen.:confused:

Lange Pier, niet zo vlug opgeven. Alles wat je voorstelt heb ik uiteraard allang geprobeerd, maar dat helpt niets. Ik heb uiteindelijk de tweede partitie veilig kunnen stellen. Toen beide partities verwijderd met g-disk.Toen de hele schijf geformatteerd en toen was het probleem verdwenen!! Ik begrijp overigens niet waarom dat niet gebeurde toen ik alleen de c-partitie geformatteerd had. Probleem opgelost.
 
puppie
SignSnatcher
Bestuurslid




Geregistreerd op: Mar 2003
Locatie: Enschede
Afstand tot server: ±65.59 km

En hier was het ook al opgelost.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=276433
Waarom deze vraag dan nog openen.

Het nieuwe draadje ging eigenlijk over een nw. probleem namelijk het formatteren van een HD die uit twee partities bestond. Dat lukte niet. Maar uiteindelijk wel en toen bleek dat het ongeldige partitietabel probleem ook meteen de wereld uit was. Dat verwachtte ik eigenlijk niet omdat formatteren van alleen de c-partitie het probleem niet oplostte. Vandaar dat nw draadje met een apart probleem dat uiteindelijk ook een ander probleem oplostte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan