ongeldige syteem diskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoedje8

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Hallo, Vrienden hebben een pc gekocht zonder besturings systeem dat is er nog XP Professional.Als je de pc aan doet staat er ongeldige diskette, vervang diskette etc. Ik heb alles al geprobeerd om in de bios te komen maar dat lukt niet. Het lijkt alsof toetsenbord niet reageerd (heb er 3 op geprobeerd). Er zit ook geen diskette station in in pc. Zou ik verder komen als iki mijn eigen diskette station even in de nieuwe zet en zo ja hoe moet ik dan verder. Ik hoop dat jullie antwoorden weten alvast bedankt Helga

Is het een merkpc? Die heeft meestal een andere toets om in het Bios te komen, dus niet "del" maar F1, F10 of ESC enz.

Vrienden hebben een pc gekocht zonder besturings systeem dat is er nog XP Professional

Staat er nu wel of niet xp op?

Kun je even wat meer gegevens melden over de PC .
Merk/type/etc. nieuw of gebruikt ?

Hoi, Ik heb weinig informatie nog de kast met daarin een moederbord een schijfje AMD-SIS AS 19b. Een cd station Lg en verder helemaal nog niets. Helga

Ik durf hem niet open te maken want er zitten zegeltjes op dat dan de garantie vervalt. Ik zie nog een sticker powered bij Fascom. Op rekening staan ook geen bijzonder heden vemeld. Hij is gekocht met het idee we hebben zelf nog Xp die zetten we erop en eventuele verder uitbreidingen ook Hij kostte 400 euro. Helga

Jammer dat ze niet weten wat er gekocht is.

Stop de XP CD erin en laat hem booten (opn. opstarten)
van de cd en probeer dan XP te installeren (volg de instructies op het scherm).

Dat ben ik al steeds aan het proberen maar hij start niet op van de cd dat is nu juist het probleem

Dan staat waarschijnlijk de opstart volgorde in de BIOS verkeerd. Als er geen boekje bij zit zul je bij de leverancier moeten vragen hoe je in de BIOS komt.

Een Nieuwe PC zonder gebruikers handleiding,Beetje vreemd!!
Zou ik maar terug gaan!

Dat zit er allemaal niet bij ze hebben dat in een heel klein computer winkeltje gekocht, het moest zo goedkoop mogelijk. Ik heb wel een serie nummer Fascom Fa04-13259 ik weet niet of ik daar wat mee kan ?? Helga

Fascom is niet echt een 'klein' computerwinkeltje. Bij mijn weten leveren ze geen merk pc's, maar bouwen ze de rommel zelf.
Start een andere pc wel op van de XP cd?
Anders terug met de pc, dan zorgt Fascom er maar voor dat je wel in de bios kan komen.

p.s. je gebruikt toch geen USB toetsenbord?

Heb inmiddels de factuur AMD Sempron 2200+ Sock-A FSB 333 256Kb. 40GB 7200 rpm. In het boekje van de bios staat dat ik F2 moet indrukken om in bios te komen, dat lukt dus ook niet. En het is geen usb toetsenbord.Is het een idee om mijn eigen diskette station even in te bouwen en opstarten van diskette ???

Dit zijn de specifikaties:
1 CPU 's AMD Sempron 2200+ Sock-A, FSB333 256Kb
1 CPU Coolers GlacialTech Igloo2460 / 2461 Light, Sock-A, XP3000, 20dBA, 1900rpm, H=56mm
1 Mainboards ASRock K7VT4A+, Sock-A, FSB333, DDR400, 4xUSB, 5.1Sound, Lan
1 Geheugen - DDR Twinmos DDR400-RAM 256Mb, 256PC3200, CL2.5
1 Videokaarten Peak Radeon 9200SE, AGP8x, 128MB-DDR, TV-out, DVI
1 Harddisks Maxtor Diamondmax Plus 8, 6E040L0, 40Gb 7200rpm ATA133 10ms
1 Geluidskaarten * Geïntegreerd 5.1 channel AC'97 software audio
1 Netwerken - Wired * Geïntegreerd 10/100Mb lan met RJ45 aansluiting
1 Behuizingen Target SA355 ATX MiniTower Silver, 300W CE/P4 +2XUSB (50307)
1 Disks / Flash Drives Sony MPF920E, Ivory 3.5" 1.44Mb floppydrive
1 CD / DVD / Opticals LG GCR-8523B, 52 speed CD Rom (GRD8522B/GCR8520B)
1 CD / DVD / Opticals - Geen CD / DvD Writer
1 Toetsenborden - Geen toetsenbord
1 Muizen - Geen muis
1 Beeldschermen - Geen monitor
1 Luidsprekers - Geen speakers
1 Arbeid & Garantie * Computer compleet gebouwd met 1 jaar carry-in garantie.
1 Software OEM - Geen besturings software en programmas, wel drivers meegeleverd.

Als je toetsenbord niet reageerd kun je ook niet in de BIOS komen.

Alle 3 mijn toetsenborden doen het niet lijkt wel met opstarten brandt wel de numlock. Ik laat nog even het toetsenbord wat hierbij hoort brengen doet die niks dan ga ik morgen wel bellen.Allemaal bedankt voor de hulp en vooral snelle reageren Helga

Het probleem om in de bios te komen is opgelost. de ingangen van de muis en toestenbord waren op de achetrkant van de pc omgedraaid. Maar nu stuit ik op het volgende probleem er is geen besturingssysteem aanwezig dit staat ook op de rekening. Zit er geen besturingssysteem in Windows XP Professioneel. Zo nee hoe kom ik daar dan aan. Groetjes Helga

Geplaatst door hoedje8
Het probleem om in de bios te komen is opgelost. de ingangen van de muis en toestenbord waren op de achetrkant van de pc omgedraaid. Maar nu stuit ik op het volgende probleem er is geen besturingssysteem aanwezig dit staat ook op de rekening. Zit er geen besturingssysteem in Windows XP Professioneel. Zo nee hoe kom ik daar dan aan. Groetjes Helga

Windows is een besturingssysteem dat zal je dus moeten installeren.
Start dus op met de XP cd en volg de installatieprocedure.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan