ongeldige win32-toepassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

kort00

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Sinds enige tijd heb ik problemen bij het schrijven met mijn LG cd rewriter. Soms geeft hij foutmeldingen wat betreft buffergebruik, maar vaker nog gaat het brandproces goed (easy cd creator onder win98SE) alleen zijn de bestanden op de cd onbruikbaar. Ik krijg bij een .exe bestand de melding: geen geldige win32-toepassing en bij .bmp onherkenbaar fileformat.
Eerst dacht ik dat het aan het merk cd's lag, maar dat bood geen soelaas.
Het probleem doet zich vooral voor als er erg veel losse kleine bestandjes geschreven moeten worden, maar ook bij muziek cd's. Alles opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft.
Iemand suggesties?

Ben Kort

read ahead staat standaard uit i.v.m. de aanwezigheid van virtuele cd-drives.
Bovendien is de cd onleesbaar op zowel de cd rw als de normale cd-speler.

Zijn die CD's ook door andere CD-spelers niet te lezen? Het lijkt me dat het brandproces niet goed gaat. Wat die foutmelding betreft: gaat het om een buffer underrun? Mogelijk dat het lensje van de brander wat vuil is. Er zijn speciale CD's in de handel om dat schoon te maken.

Groetjes,
Bennie

Ik ga op zoek naar een schoonmaak cd en kijk dan nog eens verder.

Bedankt voor de suggesties,

Ben

Inmiddels een schoonmaak cd gedraaid.
Nog geen cd kunnen branden ivm de tijd, maar wel even geprobeerd met een muziek cd in de brander.
Die geeft stotende, hortende muziek en de softwarematige speler raakt van slag (loopt vast)
Als ik de koptelefoon rechtstreeks in de brander stop en hardwarematig een cd speel, klinkt het wel goed.
Het zou dus kunnen dat hij te weinig geheugen o.i.d. tot zijn (haar) beschikking heeft.
Suggesties om dat te verbeteren?

Ben

Als je schrijft vanaf de harddisk, zorg er dan in elk geval voor dat deze niet al te veel gefragmenteerd is, de hdd moet dan teveel heen en weer lezen (is ook weer processor gebruik) en daarmee wordt de kans op een buffer underrun weer groter.

Waarom gebruik je niet gewoon Nero dan zal het een stuk beter gaan ( denk ik ) want die easy creator is volgens mij toch niet het juiste programma aangezien hij ook fouten in MP3's niet meld, en die melding van geen geldige win 32 toepassing staat daar volgens mij helemaal los van, probeer gewoon Nero als je die hebt natuurlijk......
fred......

Verschillende zaken uitgeprobeerd, maar het probleem blijft. Na lang piekeren vermoed ik dat het veroorzaakt is door de inbouw van een 2e HD of het installeren van een digi camera die functioneert als een verwisselbare schijf. Nu heb ik C, D, E (partities op een HD), F (2e HD)
G (cd speler) H t/m M virtuele cd drives, N wordt bij aaansluiting camera een verwisselbaar station en Q staat vast ingesteld als cd-schrijver. Ik heb al geprobeerd om de 1e cd te wisselen met de 2e, maar dat had geen effect.
Ik vermoed dat de samenwerking met de 2e HD niet goed is, maar hoe wijzig ik dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan