• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ongelijke werkbladen periodiek samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berkenbosch

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2012
Ik heb 2 werkbladen met als overeenkomst 1 kolom: 'naam' met soortgelijke gegevens. 1 werkblad bestaat uit 2 kolommen. Het andere werkblad heeft veel meer kolommen. In het grote werkblad kan dezelfde naam meerdere keren voorkomen, en dus op meerdere regels staan. In het kleine werkblad komt iedere naam maar 1 keer voor.
Hoe voeg ik handig de informatie van de 2e kolom van het kleine werkblad toe aan het grote werkblad op de regel met de juiste naam? Ik moete dit geregeld opnieuw doen (maandelijks). Verder: het werkblad 'klein' is dynamisch, d.w.z. dat de inhoud kan veranderen in de loop van de tijd.

Bijlagen

Ik heb het even op het blad Groot ingevuld. Ook heb ik het gebied op het blad klein wat groter meegenomen om bij een enkele aanvulling niet direct de formule te moeten aanpassen. Bij dit laatste zou je ook kunnen kiezen voor een benoemd bereik op het blad klein.

Bijlagen

Beste Thoralf,

Grandioos.
Je formule werkt precies uit zoals ik wilde.
Ik heb het ook al geprobeerd in een echt groot bestand - het werkt perfect!!

Weet je waar de -0- voor staat op de positie [benaderen]. Kun jij dat misschien nog uitleggen?

Met vriendelijke groet,

Berkenbosch

Omdat je met een tekstwaarde zoekt en omdat je mogelijk een niet-gesorteerde tabel gebruikt. Zie ook de HELP van de functie VERT.ZOEKEN.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan