• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ongelijken eruit pikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

robje2

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Berichten
7
Hallo, heb een wat complexere vraag. Ik heb een aantal duizend rijen waar prijsgegevens in staan dmv verscillende kolommen. Die kolommen vertegenwoordigen een locatie. Normaal gesproken moeten per rij al deze prijzen gelijk zijn. Echter komt het vaak voor dat 1 of meerdere locaties een andere prijs hanteren wat niet hoort. Hoe kan ik nu op een snelle manier die ongelijken eruit vissen.

Kolommen:

Loc A | Loc B | Loc C | Loc D | Loc E | Loc F | Loc G |

artnr | 12345 | € 1.25 | € 1.25| € 1.25 | € 1.55| € 1.75 | € 1.25| € 1.25 |
 
Beste robje2

Dmv filter te plaatsen .

Groetjes Danny :thumb:
 
Was het maar zo simpel. Ik denk dat dan de vrag niet helemaal duidelijk is. Per rij zijn er dus 7 verschillende locaties die in principe dezelfde waarde moeten bevatten. Per rij 1 artikelnummer. Ik heb 47000 rijen (artikelen) en ik wil per rij de ongelijken er uit vissen. Dit kan dus nooit met een filter. En als ik het verkeerd heb kun je dan een voorbeeld geven.
 
Laatst bewerkt:
Beste robje2 ;)

Kan je een voorbeeldje geven met daarin een paar gegevens, zodat ik op uw blad kan wijzigen.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste robje2 ;)

Zie bestandje

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • filteren.xls
    20 KB · Weergaven: 18
Ik heb 47000 rijen (artikelen) en ik wil per rij de ongelijken er uit vissen. Dit kan dus nooit met een filter. En als ik het verkeerd heb kun je dan een voorbeeld geven.

Misschien is hier het tegendeel bewezen.

Edit: Er zat een Voorwaardelijke opmaak foutje in het eerste bestandje als er twee gelijke "foute" bedragen in zaten.
Is opgelost in het tweede bestandje.
 

Bijlagen

  • Prijsvergelijking (HSV).xls
    17,5 KB · Weergaven: 22
  • Prijsvergelijking (HSV) 1.xls
    17,5 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
mmmm, dit ziet er goed uit. Ik ga dit eens op mijn blad toepassen. Alvast bedankt. Als het werkt laat ik het nog even weten.
 
mmmm, dit ziet er goed uit. Ik ga dit eens op mijn blad toepassen. Alvast bedankt. Als het werkt laat ik het nog even weten.


Nou helemaal perfect. Ik snap wat de bedoeling is en met wat aanpassingen heb ik het nu zoals ik het zou willen.

Hartelijk bedankt.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan