Ongelofelijk veel BSOD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

NomoreMSforme

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2007
Hallo allemaal,

Mijn systeem heeft vanaf het begin af aan al enorm veel BSOD's te verwerken gehad. Gemiddeld krijg ik er zo'n 3 tot 5 per dag.
Ik heb mijn systeem full-time voor mijn werk nodig en ben al een hoop werk verloren hierdoor.

Ik post nu even een greep van alle blue screens die ik krijg. Ik ben alleen pas sinds kort gaan beginnen met het noteren van de foutmeldingen en de STOP-codes. Dus wie weet mis ik er nog een (hele)boel.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (komt heel veel voor) (laatst met 0x0000000A)
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (m.b.t. ha10kx2k.sys)
INTERRUPT_EXCEPTION_NOT_HANDLED
APC_INDEX_MISMATCH

DFSC.sys (0x000000F7)

Systeem:
CPU: Intel Core 2 Extreme, QX6700
Memory: 2x Corsair TWIN2X2048-6400PRO, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
Mobo: Asus P5N32-E SLI
Graka: XFX GeForce 8800 GTX, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16
PSU: Zalman ZM600-HP, 600 Watt
DVD: NEC AD-5170, ATAPI/E-IDE
Koeler: Zalman CNPS9700 NT
O/S: Windows Vista Ultimate x64

Ik heb alle laatste drivers en de Beta Bios 1201 (op verzoek van Azerty). Hiervoor heb ik nog de final 0802 o.i.d. en 1203 gehad.

Ook heb ik op verzoek 2048MB RAM eruit gehaald, BIOS naar 1201 geflashed, KB929777 Windows Update geinstalleerd, 2048MB erbij. Niets helpt.

Wie kan mij helpen? Ik begin een beetje wanhopig te worden na 8 maanden BSOD's over mijn scherm te krijgen. Bijgevoegd heb ik nog een scherm met volgens mij conflicten?

Alvast heel erg bedankt!

Bijlagen

• conflicten.gif
    conflicten.gif
    34,1 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Toevallig een geluidskaart van Creative geinstalleerd?

Verwijder voor de grap eens alle drivers en software van die kaart en haal die kaart er daarna eens uit, ik weet bijna zeker dat het probleem dan opgelost is.

Gaan we daarna die kaart weer plaatsen...

Voor alle zekerheid even, deze toch he:

Audigy 2 ZS Platinum Pro

Laatst bewerkt:
Sorry, ik vergis me. Het is de Audigy 4. Ik heb ook geen extra kastjes behalve die losse knop die bij mijn speakerset van creative kwam.
Maar volgens mij gebruiken ze dezelfde software, dus ik zal alles eens even verwijderen.
Dit is dus een bekend probleem?

Inderdaad een bekend probleem.

Zoals gezegd, alles verwijderen van drivers e.d., de kaart uit het systeem halen, opnieuw opstarten en even kijken of de problemen weg zijn.

Daarna de kaart opnieuw plaatsen, liefst in een ander PCI slot en de nieuwste drivers voor de kaart, geschikt voor Vista 64 bits, installeren.

Dit zijn de juiste drivers

OK, hartelijk bedankt. Ik heb alle drivers geuninstalleerd, kaart eruit gehaald en nu maar afwachten of het hier aan ligt. Hopelijk ben je mijn redder :thumb: :D

Tot dustoe heb ik na deze wijziging nog geen BSOD gehad! :thumb:
Hopelijk houdt hij het zo vol. Mocht ik er toch weer last van krijgen, dan laat ik het nog horen. Maar ik heb er goede vertrouwen in! Alvast heeeeel erg bedankt :thumb: :thumb: :thumb:

:thumb: Kunnen ze bij Azerty nog wat van leren:D :D

Edit:

Zet de vraag rechtsonder ook even op "Opgelost" dan!

Laatst bewerkt:
Perfect, ik denk - ik wacht nog even af met die knop, maar ik heb hem zojuist op opgelost gezet, want 8 maanden stress en frustratie "just went down the drain".

Ik heb maar de onboard soundcard erin geprikt. Misschien had ik dat maar meteen moeten doen.

Echt super bedankt!

Te vroeg gejuigd...

0x0000001E

Uit het niets. Zat even aan de telefoon, loop terug, en hij knalt er voor mijn ogen uit.

Die RootKitRevealer wilt mijn heerlijke Vista (overigens paar weken oude installatie met alleen nodige software) niet uitvoeren "Rootkit Detection utility has stopped working".

Is het de bedoeling dat ik met Memtest 1 reepje per keer in mijn mobo houd?

Het is jammer dat Azerty zich niet met me wilt bemoeien, aangezien ik ze betaald heb om het geheugen te testen. Ze stuurden mij naar dit forum door omdat ze waarschijnlijk geen zin in gezeur hebben.

Hmm geen enkele rootkitverwijderaars zijn voor Vista 64 gemaakt.

Ik heb weliswaar weer een mailtje van Azerty gehad met de vraag of mijn timings/voltage van het geheugen wel goed staan, want volgens hun is het toch een geheugenprobleem. Ik heb dat dus gechecked en het bleek dat het geheugen in ieder geval een te hoog voltage had (BIOS staat gewoon op standaard instellingen). De timings had ik niet gechecked, maar ik heb voor de zekerheid alle timings en voltage maar handmatig ingesteld. Kijken wat ie doet...

Het slimste is eerst b.v. knoppix live cd starten en kijken of je dan de zelfde problemen
heb, zoniet dan ligt het aan Vista.
Bekend is dat de 64 bit versie veel BSOD's geeft, dus je bent niet de enige...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan