ongenode gast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pimzoektbaasje

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2002
Hallo,

ik heb een klein netwerkje (twee computers de een ME en de ander XP). Dit werkt perfect maar nu heb ik sinds kort een ongenode gast erbij. als ik dubbel klik op Mijn Netwerk Locaties in windows XP
en dan klik op zoeken naar computers in werkgroepen
dan zie ik 3 computers namelijk de ME computer de XP computer en nog een met als naam Cc 178168-a
Hoe kan ik deze E@K$L weg krijgen.

bvd Pimzoekthelp

Kun je wel op die computer komen? Is je computer verbonden met Internet?

nee ik kan niet op die computer komen.
en ja ik ben online ik heb kabel internet.

Pim

En als je niet verbonden bent met internet staat hij er dan ook? Je hebt zeker geen firewall?

nee ik heb geen firewal en als ikde internet verbing verbreek dan is hij weg. maar zodra ik de internet verbinding herstel dan kom hij ook weer terug.
kan ik met behulp van een firewal hem blokken.
moet hij een progje bij mij installeren/draaien om bij mij te kunnen komen. zoja hoe kan ik dat dan weg halen?

Het lijkt erop dat het een hacker is. Dit wordt door een firewall automatisch tegengehouden.

Hoeft geen hacker te zijn maar kan gewoon iemand zijn die (met een oudere windows) bestand en printerdeling heeft aanstaan.
Die verschijnt gewoon als computernaam op het netwerk. (veel mensen gebruiken HOME of WORKGROUP als naam voor de werkgroep dus je kunt ze daar wel tegenkomen)

Vergeet niet, @home is eigenlijk één groot netwerk waarop je ook wel eens andere computers kunt zien :)

Je zou ook nog je schijven kunnen beveiligen.
Inloggen in Veilige Modus als admin en vervolgens de Admin, jezelf en eventuele anderen rechten geven.
En het advies van HansiePansie opvolgen.
ZoneAlarm is ook nog een freeware firewall.
Voor de kabel is het meer dan noodzakelijk om je zo te beveiligen!!

Geplaatst door buick
Hoeft geen hacker te zijn maar kan gewoon iemand zijn die (met een oudere windows) bestand en printerdeling heeft aanstaan.
Die verschijnt gewoon als computernaam op het netwerk. (veel mensen gebruiken HOME of WORKGROUP als naam voor de werkgroep dus je kunt ze daar wel tegenkomen)

Vergeet niet, @home is eigenlijk één groot netwerk waarop je ook wel eens andere computers kunt zien :)

Dat wist ik niet joh. Lekker veilig allemaal:(.

Ach wat heet veilig :)

Veel mensen vergeten dat als ze bestands en printerdeling inschakelen dit automatisch ook naar internet gaat. Tenzij je een firewall gebruikt.
Zelf gebruikte ik voor bestand deling alleen IPX/SPX protocol omdat dat standaard al door het modem geblokkeert is.

bedankt voor de reacties.

heb ik toch nog een vraag kan ik hiermee naar @home stappen zodat zij die persoon die ik zie kunnen blokken of iets dergelijks.

Pim

De ' indringer ' die jij zie hoeft geen kwaad in de zin te hebben dus ik vraag me af of @home daar wat aan zal doen.
Het lijkt me handiger om te zorgen dat ze er niet op kunnen komen door een firewall te nemen. Kabel is nu eenmaal veel kwetsbaarder dan ADSL

Geplaatst door Pimzoektbaasje
bedankt voor de reacties.

heb ik toch nog een vraag kan ik hiermee naar @home stappen zodat zij die persoon die ik zie kunnen blokken of iets dergelijks.

Pim

@home doet daar niets aan om de reden dat de gebruikers zelf bestand en printerdeling inschakelen (tegen het advies van @home). In feite deel je dus, als je de boel niet goed instelt, je computer met het internet.
Daar kan @home niets aan doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan