Ongerust ivm onbekende sterke draadloze netwerkverbinding die internet blokkeert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remmona

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2014
Hallo,

Wij hebben veel problemen gehad met het draadloze KPN modem, waardoor geen goede of telkens wegvallende signaalsterkte bij laptop. Dat is inmiddels opgelost dmv ander kanaal te kiezen.
Hierdoor kijk ik regelmatig hoe de signaalsterkte is.
Zo ook vanavond.

Ineens hadden we geen toegang tot het internet, onze desktop en laptop niet.
Automatisch check ik de signaalsterkte van onze verbinding: uitstekend, 5 strepen.
Dan zie ik onder ons netwerk een vreemd netwerk staan, niet van de buren (de huizen staan vrij ver uit elkaar daardoor altijd maar 1 of max 3 strepen signaalsterkte en die netwerken ken ik) dat even sterk binnenkomt als ons eigen, dus 5 strepen: signaalsterkte uitstekend (de naam begon met een R, ik weet niet of dat er toe doet). Mijn man zet het modem een paar keer uit en weer aan. Nog steeds verbinding met ons netwerk maar geen internet.
Dan zie ik het vreemde netwerk verdwijnen en opeens kunnen we weer op het internet.

Ik heb helemaal geen verstand van dit soort zaken maar ben wel ongerust nu.

Kan er iets illegaals zijn gebeurd?

Alvast bedankt,
Remmona

oké laten we even gaan brainstormen

- kan je wat meer details geven over je netwerk thuis, router, modem, welke aansluiting(adsl, coax, glas vezel)?

- hoe ver wonen de buren van jullie af? (m)

- dat onbekend netwerk is dat beveiligd, moet je een wachtwoord invullen?

- het klinkt alsof dat onbekende signaal bij jullie vandaan komt, een oplossing is om de router thuis te resetten en opnieuw in te stellen.

- dit is niet het werk van illegale praktijken of hackers, het onbekende netwerk zou dan geen wachtwoord moeten hebben, hackers zorgen ervoor dat je met je computer op hun netwerk komt
en vandaar kunnen ze met tools in je data komen. (gevaar van free wifi, piggybacking)

ik hoop dat dit een beetje helpt, ik heb momenteel even geen idee, mede forum genoten ongetwijfeld wel!

Succes!

gr. pieter

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Twistro.

Wat antwoorden op je vragen:

- kan je wat meer details geven over je netwerk thuis, router, modem, welke aansluiting(adsl, coax, glas vezel)? Modem Experia box v8, adsl

- hoe ver wonen de buren van jullie af? Links 30 m, rechts 100m, tegenover 50 - 100 m.

- dat onbekend netwerk is dat beveiligd, moet je een wachtwoord invullen? Ik heb niet geprobeerd er op in te loggen en het netwerk was er maar kort zo'n 10 minuten.

- het klinkt alsof dat onbekende signaal bij jullie vandaan komt, een oplossing is om de router thuis te resetten en opnieuw in te stellen. We hebben geen router, modem is gisteren 2 x gereset. Daarna was het vreemde netwerk er nog en verdween minuten later.

Groetjes,
Remmona

ik denk dat een van je buren iets verkeerds hebben zitten in hun netwerk, geen idee wat.

neem contact op met je internet provider, hopelijk kunnen hun je verder helpen.

als het probleem is opgelost hoor ik graag wat het nou was!

succes, gr. pieter

Hoi Pieter,

Ik heb het vreemde netwerk niet meer gezien.
Het zal wel een raadsel blijven wat het is geweest, niemand anders heeft gereageerd wat het geweest zou kunnen zijn.
Mocht het ooit nog eens gebeuren dan zal ik proberen in te loggen op het vreemde netwerk.

Groetjes,
Remmona

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan