Ongerust maken of niet ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphonse

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Goede morgen,

Onderstaand artikel las ik op website www.nu.nl

Zelf heb ik op mijn pc: windows 98 se.
Verder heb ik op mijn pc: antivirusprgramma: NOD32 en firewallprogramma Zone Alarm Pro (Zonelabs).

Moet ik mij zorgen gaan maken ?

********************************************************************************************************
Gebruikers Windows 98 en ME moeten lek zelf dichten

Uitgegeven: 12 juni 2006 16:12
Laatst gewijzigd: 12 juni 2006 16:18

AMSTERDAM - Gebruikers van Windows 98 en ME moeten zelf aan de slag om een lek in het systeem te dichten. Microsoft heeft aangekondigd dat het geen patch zal uitbrengen voor het probleem, dat in april werd geconstateerd. Dit zou te ingewikkeld zijn. Dat meldt ZDNet maandag.

Microsoft acht het niet 'haalbaar' om een patch te maken voor de verouderde besturingssystemen, zo maakt het bedrijf bekend. Om dat te doen moet er aanzienlijk veel gewijzigd worden in het skelet van het besturingssysteem. Microsoft zegt niet te kunnen garanderen dat na een dergelijke ingreep alle applicaties nog zullen functioneren.

Als alternatieve oplossing adviseert Microsoft gebruikers van 98 en ME om een firewall te installeren en poort 139 te sluiten. Deze firewall zal verhinderen dat hackers de zwakke plek gebruiken om in je computer te komen. Microsoft heeft voor Windows 2000, XP en Server 2003 overigens wel een patch gemaakt.
********************************************************************************************************

Je moet je niet echt zorgen maken maar het is misschien toch wel aan te raden dat als je pc het aankan om winxp te installeren.

ongerust maken of niet

Hoi,

En hoe sluit ik een poort 139 eigenlijk ?
Stomme vraag misschien van mij, maar ik heb dit niet eerder aan de hand gehad.

Doe je belangrijke zaken zoals internet bankieren, aankopen via internet e.d zou ik dat persoonlijk niet meer met Windows 98 doen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan