• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ongesorteerde lijstje in meerdere worksheets gesorteerd in 1 worksheet tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pickleman

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Berichten
31
Hoi,

Ik heb een stuk of twintig lijsten, verdeeld over evenveel worksheets.

Elk item van een lijst heeft een aantal cijfers met daarbij het gemiddelde.
Nu wil ik elke lijst afzonderlijk gesorteerd weergeven en uiteindelijk een totaallijst gesorteerd op gemiddelde.
Hieronder een klein voorbeeld:

Sheet1

A 8 5 5 6 6.00
B 3 4 5 5 4.25
C 8 8 6 7 7.25

Sheet2

D 6 6 6 5 5.75
E 5 5 5 5 5.00
F 7 6 7 6 6.50

Sheet3

G 9 8 - 8 8.33
H 6 6 7 6 6.25
I 3 4 3 3 3.35


Resultaat (aantal cijfers en dan het gemiddelde)

Result1

C 4 7.25
A 4 6.00
B 4 4.25

Result2

F 4 6.50
D 4 5.75
E 4 5.00

Result3

G 3 8.33
H 4 6.25
I 4 3.25

ResultTotal

G 3 8.33
C 4 7.25
F 4 6.50
H 4 6.25
A 4 6.00
D 4 5.75
E 4 5.00
B 4 4.25
I 4 3.25

Hopelijk kan iemand me op weg helpen. Met name het 'alles op één hoop gooien' weet ik niet hoe aan te pakken.
Voor mij is dit geen huiswerk opdracht, maar meer een hobbyproject. Alleen weet ik niet hoe het aan te pakken


Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
voorbeeldbestandje excel

plaats eens een voorbeeldbestandje met wat je nu al hebt, ontdaan van gevoelige info.

waarom alles geplaatst in verschillende bestanden of tabbladen?

dit mag natuurlijk wel, maar is dit nodig in dit geval?

waarschijnlijk zijn deze cijfers vanaf 1 werkblad gemakkelijker te maken.
 
Bekijk bijlage test.xlsx
Zie hier een kort voorbeeldje.

Heb nu de losse lijsten in 1 worksheet gestopt. De keuze voor meerdere is omdat ik zo'n 20-25 lijsten ga krijgen die elk ong 20-30 items zullen gaan bevatten. Qua invoer leek het me makkelijker om eerst een worksheet te zoeken en dan een datum in te voeren.
In het voorbeeld heb ik 3 lijsten met 3 items en per item max 4 metingen en het gemiddelde.

Met ranking kan ik een soort van rangvolgorde krijgen per lijst. Vraag, hoe haal ik de bijbehorende gegevens relatief vanaf de rangvolgorde op?
En hoe krijg ik die data automatisch gesorteerd, zonder de lege gaten die nu op N/A staan?
 
In bijlage een voorbeeld om je gegevens te sorteren volgens ranking.
Vermits je Excel 2007 gebruikt, kun je eventueel alle "=if(iserror(etc.." constructies vervangen door het kortere "=iferror(.."
 

Bijlagen

Thanks, dit geeft zeker een aanzet tot een oplossing. Het helpt me zeer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan