ongevraagde reclame

Status
Niet open voor verdere reacties.

magriet

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Het valt me op dat wanneer ik aan het internetten ben, het maakt niet uit op welke site, er steeds ongevraagde reclame staat te knipperen en te flashen. En niet willekeurige reclame maar van sites die ik eerder eens bezocht heb, voorbeeld: na bezoek aan de site van Belvilla zie ik nu steeds vakantiehuizen te voorschijn komen.Op de site van Wehkamp heb ik wat kleding bekeken en de kleding die ik heb aangeklikt om wat beter te bekijken zie ik ook weer op andere sites die ik bezoek. Hoe is dat toch mogelijk? Ik vind het irritant :evil: maar ook vreemd dat dit mogelijk is. Wie weet hoe dit eigenlijk kan?

Download Mozilla Firefox en dan Adblock Plus als addon. Dan zul je daar geen last meer van hebben ;)

Bedrijven willen dat je wat koopt en daarom moet hun product goed opvallen..

daarom kan dat..

Het kan nog simpeler, zet in cookie beheer maar eens de cookies op NIET accepteren. Dan zal het al een heel stuk minder worden. De opgeslagen cookies met de informatie over waar je bent geweest worden bewaard en als er dan toevallig op een andere site een link staat naar een site waar je al eens bent geweest krijg je geheid reclame ellende te zien. Voor dat je dit aanpast moet je eerst je volledige geschiedenis en cookies verwijderen, daarna de cookie beheer niet op automatisch zetten maar op handmatig en dus op cookies blokkeren. Let wel op, sites waar je eventueel op moet inloggen die cookies heb je wel nodig want anders mag je niet inloggen, dus betaal rekening en bijvoorbeeld helpmij.nl en ik noem maar wat Hyves die moet je wel accepteren, dit doe je door eerst de cookie beheer op vragen te zetten, de site te bezoeken waar je eventueel op moet inloggen, goed lezen wat er gevraagd word, en alleen de cookie accepteren van de site zelf, als je het op vragen zet zie je ook meteen hoeveel cookies van sites naar de pc willen die helemaal niet relevant zijn aan de site die je bezoekt.

grtjs jjw

Nee ik weet precies waar je het over hebt. Dit is geen virus ofzo, nee. Ik heb ook eens bij bigdennis.nl voor spullen gezocht en ik zag op andere website toevallig die dingen geadverteerd staan. Dit is zo in elkaar gezet en hier kun je niks aan doen.

Trackingcookies

Er zijn duizenden,miljoenen en ontelbare zogehete "Trackingcookies".
Die komen van de sites die je bekeken hebt, (hoeft niet maar wel meestal)
en als je dan naar een andere site gaat en je komt weer terug bij de andere,
dan zie je reclame van de site die je net bekeken hebt.

geluid bij ongewenste reclame

Hoi,
ik irriteer me heel erg aan de reclame op internetsites, maar welke ik echt haat zijn de reclames mét geluid! Ik word daar echt gek van! bijvoorbeeld die van www.bigpoint.com met hun stomme spelletjes (op bijvoorbeeld www.esoft.in/index.php komen er zowel aan de linker als de rechter kant van de pagina een reclameblok met geluid aaaaah-twee teveel dus)
Kan ik deze reclame mijden? Op z'n minst het geluid voorkomen? En zo ja, hoe dan???

geluid uitzetten van je pc.

Hoi,
ik irriteer me heel erg aan de reclame op internetsites, maar welke ik echt haat zijn de reclames mét geluid! Ik word daar echt gek van! bijvoorbeeld die van www.bigpoint.com met hun stomme spelletjes (op bijvoorbeeld www.esoft.in/index.php komen er zowel aan de linker als de rechter kant van de pagina een reclameblok met geluid aaaaah-twee teveel dus)
Kan ik deze reclame mijden? Op z'n minst het geluid voorkomen? En zo ja, hoe dan???
Het geluid dempen van de pc! :)

@Sel Lie, welkom op de site, goed bedoeld advies, je kunt beter een eigen vraag in een nieuw topic starten.

Wat betreft een antwoord op "alles" er zijn velen programma's in de omloop die dergelijke tegen zeggen te houden, er zijn velen manieren om je PC dicht te timmeren om het tegen te houden....maaarrrr... De makers van websites zijn tegenwoordig zo vreselijk slim in hun programmering dat je er altijd wel "last" van zal blijven houden. Een hoop sites kunnen helaas niet zonder reclame, simpel omdat anders de rekening niet betaald kan worden. Er moet toch geld in het laatje komen om het onderhoud van de site en eventuele computers plus personeel te betalen.

grtjs jjw

Verwijderen Trackingcookies

hier de map om ze te verwijderen als je windows gebruikt:
C:\Users\GEBRUIKERSNAAM\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan