ongevraagde viber code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sulead

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2013
Hallo,

Onlangs was ik in Frankrijk op vakanatie en plots kreeg ik daar een viber-code toegestuurd per sms om mijn account te activeren.
Ik had nog nooit van viber gehoord dus ook nooit een code aangevraagd.
Vervolgens kreeg ik om de haverklap (van onbekende nummers en privé-nummers) telefoon met de melding dat ik mijn code moest invoeren.
Vermits ik viber niet ken, er ook niet om gevraagd heb reageerde ik dus niet........maar de telefoons bleven komen met melding dat ik code moest invoeren.....
Uiteindelijk gsm maar afgezet en de volgende dagen ook niets meer gehoord.
Tot nu 3 weken later en midden in de nacht opnieuw sms met code en opnieuw om de haverklap telefoon dat ik code moest invoeren (afzender: 2 verschillende telefoonnummers!).
Als ik gebeld wordt zijn het steeds automatische bandjes die afgespeeld worden.....
Mijn vraag: hoe geraak ik van deze 'stalking' af......

Groetjes,
Sulead

Als het goed is krijg je alleen een viber activatievraag als je de viber app op je smartphone hebt (en iemand in jouw kennissenkring viber heeft geactiveerd).
Dus zou het (m.i.) genoeg moeten zijn om de viber app te deïnstalleren van je smartphone.

Tijs.

Bedankt voor de reactie....
Maar het probleem is dat ik zelfs geen smartphone heb (dus ook geen app geïstalleerd), zelfs met mijn GSM niet op internet ga.
Het kan wel zijn (zonder dat ik het weet) dat iemand van mijn contacten viber heeft geïnstalleerd.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
En hoe geraak ik dan van het 'gestalk' af want ik blijf viber codes toegestuurd krijgen (op mijn simpel nokia 2700 toestel) en ze blijven mij bellen om te activeren.....

Hmm... Ik heb dan geen idee hoe en wat.
Misschien kun je (als niemand hier op het forum je kan helpen) het volgende proberen:
If you have questions or feedback, feel free to contact us at support[at]viber.com , or visit http://helpme.viber.com/

Tijs.

Ondertussen blijft het probleem bestaan.
Ik heb op de website van Viber een mailtje gedaan met de probleemstelling maar blijkbaar reageren ze enkel als hun 'webform' wordt ingevuld en daar wordt gevraagd naar het type smartphone (wat ik dus niet heb).
Je kan deze vraag niet overslaan, bijgevolg kan je geen 'webform' doorsturen....dus ook geen oplossing te verwachten.
Toch bedankt voor de tip!

Oeps...
Excuses voor mijn vorige reactie er ging even iets mis :D
Viber is een app (programma) waarmee je via internet gratis Kunt bellen naar andere viber gebruikers. Voordat je viber kunt gebruiken moet je een code (deze krijgt u waarschijnlijk) aanvragen deze wordt toegestuurd per SMS. Dit houdt in dat je, je telefoonnummer moet invoeren om de code toegestuurd te krijgen.

Conclusie: iemand heeft (misschien met een typfout) uw nummer ingevoerd.

Oplossing: pfff sorry zou het zelf ook niet weten. zelf heb ik viber ook gebruikt en krijg je er allemaal reclame en trage telefoon van. Geen fijn programma dus. Misschien moet u eens kijken op de site van viber of contact opnemen met het service team (vaak ook te vinden op de site)

Site: www.viber.com

ik gebruik viber sinds januari. Het maakt mijn telefoon (een HTC met android 2.2, dus een oudje) wel wat trager maar niet vergelijkbaar als ik bijvoorbeeld skype start.
Ik was een van de eerste in mijn adres boek die viber kreeg. Nu heeft bijna iedereen in mijn adresboek viber. Omdat de weerstand tegen WhatsApp steeds groter wordt (niet alleen moet er straks betaald worden, niet alleen slaan ze alles op wat je typt, maar recent is ook gebleken dat ze je hele telefoon leegtrekken naar hun server, WhatsApp draait voor zover ik weet op USA servers, dus ook die wetgeving) ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Viber was voor mij een mooie kruising tussen skype en WA. Al moet ik er eerlijk bij zeggen dat de groei van het bedrijf duidelijk niet gelijk op gaat met de capaciteit (ondergang door succes) en daardoor is de gesprekskwaliteit meer dan 50% waardeloos. Ik verwacht dat dit bijtrekt.

Verder heb ik geen enkel probleem met het programma. Maar ik geef toe:als ik constant het nummer van een ander zou invoeren dan zou die persoon constant activatie mailtjes krijgen (deze activatie gaat niet altijd even goed, de sms is vaak traag of werkt niet) maar als het actief is dan heb ik nog geen probleem mee gehad.
M.
P.s.:Ik heb nog niet uitgezocht of viber ook op USA servers draait. Ik blijf daar erg nerveus bij. Ze sluiten jongens niet voor niks voor 136 jaar op.

Hartelijk dank aan iedereen die gereageerd heeft op mijn probleem in verband met 'viber'.
Ik ben er zeker wat wijzer van geworden want mijn kennis reikte niet zo ver!
Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan