ongewenst programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Er staat opeens onderaan het scherm een programma tijdens het surfen.

Het is een soort zoek programma.

Ik heb al bij de opstart programma's gekeken maar daar zie ik hem niet bijstaan. Hoe kom ik hier vanaf ?

Jacco
 
Vergeet Ad-Aware voorlopig, want het is al vier maanden niet geupdate.

Download Spybot - Search & Destroy

Eerst klik je links op Online, dan "Search For Updates", en vervolgens alle updates aanvinken en downloaden ( 'download updates').

Nu Internet Explorer afsluiten.

Daarna in SpyBot links bij 'Settings' (Instellingen) > File Sets, 'System Internals' en 'Tracks' uitvinken.
Die zijn voor dit doel onnodig, en daar kun je altijd later mee experimenteren.

Vervolgens klik je linksonder op "check for problems", laat scannen, en laat SB tenslotte alles verwijderen.

Het programma maakt automatisch backups aan..

Raak je er niet vanaf, post dan weer hier, zodat we je kunnen helpen het kwijt te raken.

Succes,
 
hoe heet het?? Kun je erop klikken ofzo en zo aan een naam komen? Maak anders een screenshot van je Taakbeheer of Msconfig. Mischien kun je 'm dan vinden
 
We vinden hem altijd wanneer we een Startuplist of Hijack This log zien.

Maar ik zou eerst SpyBot zijn werk laten doen.

9 van de 10 keer ben je er dan van af.

Bovendien, wanneer SB hem herkent, verwijdert ie meteen alle bestanden en registersleutels, dus dat is veel grondiger dan dat we zelf hier en daar een bestandje verwijderen.
 
ff offtopic wat is er met spyware dan geldproblemen??
 
jah weet ik wel maar ik hoorde iemand zeggen dat ie al 4 maanden niet meer geupdate was. en jah dat duid toch meestal het einde van dit programma om welke reden dan ook
 
Dat nou ook weer niet, maar ze zijn bij Lavasoft aan het werken aan versie 6.0.

Daar dat een volledig vernieuwd programma is, om ook de nieuwste soorten spyware te kunnen verwijderen, zullen daar ook hele nieuwe reffiles voor gebruikt worden.

En kennelijk is er geen tijd om tegelijkertijd ook de oude versie van AAW van updates te voorzien.

Maar gelukkkig hebben we SpyBot... :)
 
Eén ding is me niet helemaal duidelijk.

Moet je op het einde het gehele programma verwijderen of een bepaalde directory ?

Jacco
 
Geplaatst door Kesum
ff offtopic wat is er met spyware dan geldproblemen??
Uitleg Spyware;
Spyware
Een groot aantal software fabrikanten gebruiken spyware, en zo komen ze alles over je te weten. Spyware zijn kleine programma’s (dll’s), die tijdens de installatie van de betreffende software mee geinstalleerd worden zonder dat je dat weet of erom gevraagt hebt. Eenmaal geinstalleerd verzameld het programma gegevens en zend die via internet naar de software fabrikant. Er zijn een tiental van dit soort programma’s ontdekt:
adimage.dll, advert.dll, advpack.dll, amcis.dll, amcis2.dll, amcompat.tlb, amstream.dll, anadsc.ocx, anadscb.ocx, htmdeng.exe, ipcclient.dll, msipcsv.exe, tfde.dll.
Wanneer je een van deze programma’s op je PC hebt staan, dan word je dus bespioneerd zonder dat je dit zelf in de gaten hebt. De gegevens die verzameld worden verschillen per programma maar bijvoorbeeld advert.dll doet het volgende:

Deze DLL creëert wanneer je de browser (zoals Internet Verkenner) opent een verborgen. Het maakt en zend 4 pagina’s vol met informatie naar externe servers door gebruik te maken van poort 1749 op jouw systeem. Onder de inhoud van deze pagina’s vallen:

De naam die in de registry is opgeslagen (die bij het installeren van Windows is opgegeven).
De IP-adres van de computer.
De DNS-adres waarmee je verbonden bent (hieruit kan de leverancier zien welke ISP je gebruikt en waar deze zich bevindt).
Een lijst met alle software wat op de computer is geïnstalleerd en die in de registry zijn vermeld.
De DLL stuurt de volgende informatie van alle websites die je bezoekt:
De advertentie banners waarop je geklikt hebt.
Alles wat je gedownload hebt, met naam, grootte, datum en tijd, type van het bestand.
De tijd en data van alle acties die je hebt uitgevoerd terwijl je gebruik gemaakt hebt van een browser.
De inbelnummer van jouw ISP (wordt gehaald uit de Dailup Network-instellingen)
Indien de wachtwoorden van het inbellen bewaard zijn, zal ook deze op de lijst worden gezet.
Wanneer je deze programma’s vindt in de windows map of de system map kun je die handmatig verwijderen. Spyware is trouwens verboden.
Bron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan