Ongewenste cijfers achter de komma in keuzelijst invoerveld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
In een bepaald formulier moet een bepaalde waarde worden ingevuld via een keuzelijst. Deze keuzelijst toont via een query de mogelijke waarden. De query toont behalve de in te vullen waarden (toevallig moet een Id ingevuld worden) enkele kolommen met bij het Id behorende informatie om te kunnen kiezen, het betreft hier in beide gevallen cijfers, een partijnummer en een herkomstnummer, uiteraard beide gehele getallen zonder decimalen.
In de query staan de waarden keurig als gehele getallen zonder decimalen, in de keuze lijst echter worden deze getoond met 2 cijfers achter de komma, uiteraard nullen. dit komt de overzichtelijkheid uiteraard niet ten goede en ik wil deze dan ook weg hebben.

Hoe krijg ik ze hier weg? Het id is gelukkig al wel zonder cijfers achter de komma.

... (toevallig moet een Id ingevuld worden)
Lijkt mij (al dan niet bittere) noodzaak! In ieder geval géén toeval :)
Waarschijnlijk heb je velden die niet goed staan ingesteld, en dan laat de query die opmaak zien als resultaat. Ook in een query kun je veldeigenschappen aanpassen, dus in dit geval moet je voor die velden de <Notatie> "0" (zonder de quootjes natuurlijk) typen.

De query toont alle waarden juist al in de goede opmaak, tenminste als ik de query in tabelweergave open, enkel de invoerkeuzelijst bevat de decimalen.

En inderdaad, in dit geval is die Id inderdaad geen toeval.

Die 0 als notatie in de tabel lost inderdaad het probleem op en dat ondanks dat er geen velden hoefden te worden bijgewerkt.
De instelling was vast met 0 decimalen.

Wederom bedankt.

(vreemd dat die 0 niet wordt gegeven in de keuzelijst).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan